Gå til innhold

Kjenner ikke livmor - er bekymret....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 15+1 idag, og kjenner fortsatt ikke livmor når jeg ligger på ryggen. Dette er mitt fjerde barn, så jeg mener jeg burde kjenne noe nå, eller hur?? Jeg klarer ikke å huske når jeg først kjente livmor sist, men mener det var før uke 15? Dessuten står det i graviditetsboken at man nå tydelig skal kjenne kanten på livmor ca. 8 cm. nedenfor navlen....

Jeg er skikkelig bekymret, og har i grunnen klart å overbevise meg selv om at fosteret der inne har dødd :(, og at det er derfor magen ikke vokser. Altså, jeg har endel ekstra på magen fra før etter tre svangerskap, men det hadde jeg sist også, og da kjente jeg tydelig når livmoren "poppet ut". Lurer på om jeg skal ringe jordmor for en sjekk, eller er jeg overhysterisk?

Gode råd anyone? Noen som er ca. like langt og som heller ikke kjenner livmor? Takknemlig for alle beroligende svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje kanten er lengre oppe enn du tror? da kjenner man jo ikke livmoren, da er det jo bare hard liksom..? min livmor er ved navlen allerede jeg er 13 uker på vei, var hos jm da jeg var 12 uker på vei, og hun kjente på magen, da var livmorkanten allerede nesten helt ved navlen, jeg syntest det var høyt oppe, og hadde ikke klart å kjenne livmoren før da, fordi jeg lette etter kanten lenger nede. ?

Skrevet

Kanskje, men jeg synes ikke det kjennes hardt ut i det hele tatt noe sted, og i tidligere svangerskap har det liksom ikke vært noen tvil om at det var livmoren jeg kjente.

Skrevet

Hei Pølsa!

Jeg er ikke gravid nå, er bare inne og kikker. Dette innlegget måtte jeg svare på!

Du er gravid for 4.gang, og du kjenner godt til hvordan det pleier å føles nederst i magen når livmoren kommer over beinet. Jeg syns du skal ringe legekontoret i dag, og så kan legen lete etter hjertelyden med doppler. Den skal kunne høres nå.

Min erfaring: når jeg har vært bekymret for om det har gått galt, så har det faktisk stemt. Har hatt 3 MA'er som er blitt oppdaget i uke 16, 12 og 11. Den siste gangen var nå for 2 mnd siden, Jeg var da bekymret, og kjente ikke den "rare" klumpen i magen, den som man kjenner at ikke er en del av "seg selv". Forsto du forklaringen - vanskelig å forklare følelsen av en liten livmorklump som vokser nederst i magen. Lettere å kjenne det igjen når man har erfaring med å gå gravid.

Ring legen din nå, du, og viss du kan oppdatere oss her inne er det velidg flott. Kommer til å tenke på deg nå! Lykke til! Dette går bra, du takler det uansett utfall!

Go'klem fra

Skrevet

Takk for svar! Nå ble jeg i hvertfall nervøs, du skriver akkurat det jeg selv tenker. Jeg har time til legen 4.desember, men synes det er for lenge å vente. Skal ringe jordmor idag, kanskje jeg får komme inn på en sjekk tidligere. Var på tidlig UL når jeg var 11+4, da virket alt helt normalt, men det kan jo selvfølgelig gå galt senere også....

Skrevet

Hei igjen du!

Ikke meningen å gjøre deg mer nervøs!

Det er altfor lenge å vente til 4.desember, stikk innom legekontoret eller jordmor og forklar at du er veldig nervøs for om babyen lever eller ikke. Er mye bedre å få vite sannheten! Er jo et svært positivt tegn at du så en sprellende baby på UL, oddsen for at det går galt blir jo mindre dess lenger man kommer ut i svangerskapet.

Uansett, lykke til! Krysser fingrene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...