tja:) Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 Hehe, sitter her med litt dårlig samvittighet ang. pengebruk. Kunne nok kanskje vært flinkere til å legge unna litt ekstra, om ikke annet i tilfelle uforutsette ting oppstår...Mange av oss vet jo at bilreperasjoner el.l kan koste mer en nok;p Sparer litt hver måned altså, men lurer på hvor mye legger dere til side i måneden?
Joikaboll@ Skrevet 23. november 2008 #3 Skrevet 23. november 2008 Nå er vi midt i en "stygg" byggeperiode, bygger på 100 kvm og restaurerer resten av huset. Vi kunne nok spart litt mer, men liker å leve litt også ;-) Nå sparer vi 2000,-/mnd
Gjest Skrevet 23. november 2008 #4 Skrevet 23. november 2008 jo, på en måte. Men på den andre siden så tenker jeg at huslånet vi betaler på 21 000 i mnd er grei sparing til fremtiden også! -men sparer 3000 i mnd til "regnværsdager" også, som vaskemaskiner, biltøbbel mm som alltids dukker opp innimellom
Elletuppa Skrevet 23. november 2008 #5 Skrevet 23. november 2008 Vi sparer stor sett hver mnd, varierer fra mnd til mnd da mannen min har variabel lønn. Men har penger på konto slik at vi tåler både bil reparasjon og dersom vaskemaskin, kjøleskap og slik skulle ryke. Blir stressa dersom vi ikke har penger på konto i bakhanda...
Blåmandag¤ Skrevet 23. november 2008 #6 Skrevet 23. november 2008 Ja, men nedbetaling av lån blir jo også på en måte en slags sparing.. Men vi må spare mer, det er klart.
meg & to små vampyrer Skrevet 24. november 2008 #7 Skrevet 24. november 2008 Vi legger ikke til side noe for tida. Er studenter begge to. Kunne ønske vi hadde penger til å spare da.
Gjest Skrevet 24. november 2008 #8 Skrevet 24. november 2008 Er også overveldet over pengebruken og mener vi burde spart mer. Følger med på Luksusfellen og det er en felle jeg nødig vil i. Så jeg skal sette opp budsjett og pøve å sette av mer til sparing.
Zitro Skrevet 24. november 2008 #9 Skrevet 24. november 2008 Sparer 4000,- fra våres lønn og 500,- til hver av ungene. Men fra neste år blir det full pakke med boliglån og alt det der, så da blir det betraktelig mindre som vil gå til sparing....
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 24. november 2008 #10 Skrevet 24. november 2008 jeg sparer 500 kr i måneden, men må bruke av de de månedene bidraget ikke dukker opp, men så setter jeg jo inn igjen når jeg får "etterbetalt". skulle ønske jeg kunne spare mer, men det ønsker vel alle.. hehe. vi greier oss vi, så da er det jo ikke så mye og klage på
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 24. november 2008 #11 Skrevet 24. november 2008 Skulle ønske vi kunne spare mer ja, hvem kunne vel ikke det? Men vi har snille foreldre/besteforeldre som hjelper til om det skulle dukke opp STORE uforventede regninger.. Fikk regning på 14.000 på bilen for ikke lenge siden, og da fikk vi låne av sviger-bestefar.. Pluss at vi har delt opp det som var igjen i 3.. Så det ordner seg alltid.. Setter av mellom 1000-2000 hver mnd (avhengig av hvor mye jeg får i lønn) til forsikring.. Ellers så har vi alltid penger på sparekontoen, for vi overfører alle pengene dit..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå