Gå til innhold

Gruer meg ikke til fødsel, bare alt annet.... vinter og sånn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har menstermin 22.desember, og først nå begynner det virkelig å gå opp for meg at jeg skal bli mamma for andre gang... Førstemann ble født i slutten av Juli 06, og da var det absolutt ikke noe pes med klær og utstyr. Føler at det er mye mer krevende å få et vinterbarn, aner ikke hva jeg må ha av utstyr osv, og det stresser meg enormt. Drømmer om ullprodukter på natta!!!! Er endel ute på dagen, både for å lufte hund, og for å hente guttungen i barnehagen. Så det stilles jo litt krav til godt utstyr til den minste, men føler jeg er helt grønn på hva som trengs... Andre som bekymrer seg over å få vinterbarn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg hadde vinterbarn sist også jeg (januar -06), så jeg føler i grunnen det går fint :)

Så lenge du har noen gode ullbodyer og -strømpebukser, en god ulldress, en god og varm pose til vogna, så er det ikke mye babyen mangler altså. Sist var jeg ikke så ivrig på ull heller som jeg er nå, men jentungen lå godt og varmt i en voksi-pose, og frøs aldri.

Denne gangen skal vi ha en annen pose (skal ha OTH-vogn, og bagen er ikke stor nok til voksi), vi skal ha min gamle lammeskinnspose, og jeg har klokkertro på at det blir varmt nok!

Skrevet

Jeg har bekymret meg litt for dette med vinter og baby.

Vi venter et hjertesykt barn, så vi kan ikke være ute i kulda.

Det som er min bekymring er vel heller at vi ikke får vært ute noe særlig før våren kommer.

Med en god voksi pose, eller annen type pose i vogna så skulle det sikkert være greit i forhold til utstyr?

Jeg har kjøpt både en ulldress som hun kan ha i voksiposen, og en varm dress til å ha på i bilen.

Og gode luer da:)

Skrevet

Har du en voksipose og noen ullbodyer og en god lue er du reddet:) Hvertfall her på vestlandet er det nok. Dette blir mitt 2.vintrebarn og jeg syntes det er perfekt tidspunkt:)

Skrevet

Jeg har en voksipose fra førstemann, sånn av den vanlige typen. Men den begynte ikke eldstemann å bruke før han var over i sportsvogn, så jeg tenkte aldri på at den kanskje ville bli for stor nå. Når vi skal ut å trille vil babyen ligge i enten en carena softbag, eller en basson bag. Prøvde posen i basson bagen. Og posen får plass den, men tviler på at det er plass til noe oppi der igjen. Går det kanskje an å bruke en voksi sommerpose med et ekstra skinn og ullteppe inni? Har virkelig ikke peil altså...

Men har ihvertfall kjøpt ullundertøy, så det er greit. Og har et par tykke dresser som jeg kan ha utenpå der igjen...

Skrevet

Vi har kjøpt en del bodyer, strømpebukser og luer i ull.. og to varme dresser (en av dem er en bobledress, vet ikke om det trengs men..) Også har vi lammeskinn som en kan ha i vogna, pluss voksi urban... og en annen voksipose fra 1993, en sånn klassisk en.. Så da kan vi bare ta det med ro å møte vinteren, tenker jeg...

Anbefaler ull komninert med vindtette plagg jeg altså! :) Ull, ull, ull! Sommer og vinter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...