blond Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 og fortell hvorfor du likte den og synes at jeg bør lese den. Bare for moro skyld!
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Nå stoppet det egentlig helt opp her. Tror det er tomt i hjernen min. Skal prøve å komme på en bok til en annen dag:)
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 23. november 2008 #4 Skrevet 23. november 2008 Drageløperen av Hussaini (eller noe) En fengende historie om to barndomsvenner fra Afghanistan på 70 tallet.... Den er knallgod vist du er interessert i den slags bakgrunn:) Handlingen i filmen dreier seg i hovedsak rundt det kompliserte vennskapet mellom en velstående gutt (Amir) og den mindre heldigstilte sønnen (Hassan) til familiens tjener. Dramaet starter vinteren 1975 like før den prestisjetunge drageturneringen.
Gjest Skrevet 24. november 2008 #5 Skrevet 24. november 2008 Åååå, hvor skal jeg begynne?? Synes du bør lese hele Stieg Larsson triologien, hvis du ikke allerede har lest den. Om journalisten Mikael Blomquist og datahackeren Lisbeth Salander som i første boken må jobbe sammen for å finne ut hva som skjedde med en ung millionærarving. Veldig spennende krimbøker og godt skrevet. Jeg likte kanskje de to siste bøkene bedre enn den første, men det er smak og behag. Klarte i hvertfall ikke legge dem fra meg når jeg først hadde startet. Koser meg alltid med Jane Austen bøkene, favoritten er Stolthet og fordom (kanskje litt å gjøre med Colin Firth fra bbc serien;)) Fra en tid hvor det å gifte seg av kjærlighet ikke var noen selvfølge og å bli sett på som en "sterk kvinne" ikke nødvendigvis var noen fordel. Er så romantisk atte Liker også Nick Hornbys Gutter er gutter og High Fidelity som du kanskje har sett på kino eller tv. Er også kjærlighetshistorier, lett og pussig skrevet I High fidelity prøver hovedpersonen å vinne tilbake exkjæresten sin...har noen veldig artige birollepersoner bak seg:) I Gutter er gutter finner hovedpersonen ut at en genial måte å treffe damer er å late som han har en sønn og gå på aleneforeldremøter for å treffe alenemødre...det slår selvfølgelig tilbake på ham så det synger. Mange, mange andre ôg, men får liste opp flere senere
1prinsesse+1i magen Skrevet 24. november 2008 #6 Skrevet 24. november 2008 Tusen strålende soler!!! Den må leses! Forfatteren har også bl.a. skrivd Drageløperen, også en veldig bra bok, men Tusen strålende soler er fantastisk! Du blir glad, trist, forbanna osv osv, i tillegg til all fakta han har klart og lure inn. Bare vær klar over at neste bok du leser blir ødelagt så du kan likegodt velge en dårlig en, for ingenting slår Tusen strålende soler Boka er på 428 sider, og jeg leste den ut på 3 små kvelder.. Kos deg!
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 24. november 2008 #7 Skrevet 24. november 2008 83-01 Den står øverst på ønskelista mi...
1prinsesse+1i magen Skrevet 24. november 2008 #8 Skrevet 24. november 2008 Gled deg! Jeg leste den tidlig i høst og har lest 7-8 bøker etter det, men husker den fortsatt som om jeg ble ferdig med den i går
blond Skrevet 25. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 25. november 2008 Tusen strålende soler og Stieg Larsson-triologien blir med dette satt på leseventelisten min. Jeg har noen andre bøker som står i kø, men på nyåret tenker jeg at disse bøkene skal leses. Dere er ikke de eneste som anbefaler bøkene. Jeg har lest tre av bøkene til Nick Hornby. Ikke helt i min gate, men ikke bortkastet tid heller.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #10 Skrevet 25. november 2008 jeg vil på det sterkeste anbefale deg "tusen strålende soler" og "drageløperen" av Khaled Hosseini. fordi det er en nydelig, trist,morsom og lærerik fortelling. Og fordi disse bøkene vil berike livet ditt! Du er heldig som har noe å glede deg til.
metaMORfose Skrevet 25. november 2008 #11 Skrevet 25. november 2008 Francis Meyers lidenskap av Henrik Langeland. En fengende historie om litteraturprofessoren Francis Meyer, hans facinasjon for en student og hans intrikate måte å komme i kontakt med henne på. Og for ikke å glemme Petter Dass og det angivelige kjærlighetsforholdet til Dorothe Engelbrektsdatter. Her lærer man mens man tas igjennom en flott historie med gode karakterer. Jeg koste meg med denne! Øya av Victoria Hislop. Denne historien er så flott, og så flott skrevet at jeg anbefaler den til alle. Dersom du vil vite hva den handler om så kan du søke på Google. Fantastisk bok!!! Denne kommer jeg til å lese jevnlig i årene som kommer.
blond Skrevet 25. november 2008 Forfatter #13 Skrevet 25. november 2008 "Øya" har jeg lest og er enig med deg. Tror jeg må utvide bokventelisten min siden jeg får så mange tips! Tusen takk alle sammen!
Gjest Skrevet 25. november 2008 #14 Skrevet 25. november 2008 Skal du lese en bok i hele livet, bør det bli Pillars of the earth av Ken Follett. Den er knallbra. Er på over 1000 sider, men jeg nøt hver side av den. Flott bok. (Faktisk har jeg ikke lest en dårlig bok av Ken Follett, han er en veldig komplett og flink forfatter). På andreplass så kommer Jo Nesbø sin Snømannen... Jeg ble helt paranoid av den, men den er bra!
Gjest Skrevet 25. november 2008 #15 Skrevet 25. november 2008 Hva handler den om i korte trekk?? Har masse Follett stående i hylla som jeg ikke har kommet i gang med, på tide å gjøre noe med det skjønner jeg
1prinsesse+1i magen Skrevet 25. november 2008 #16 Skrevet 25. november 2008 Hei igjen. Du må lese drageløperen før tusen strålende soler, rett og slett fordi den kom ut før og fordi det er en fin oppbygging til tusen strålende soler. Ken Follett holder jeg på med nå, har lest rebecca koden og holder nå på med pillars of the earth(stormenes tid), tok litt tid å komme inn i den, men er godt i gang nå, bra bøker. Vil også i samme farta anbefale Søstrene Boleyn!
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 26. november 2008 #17 Skrevet 26. november 2008 Løvenes kamp av Ken Follett er også bra. Ellers liker jeg alt av Mary Higgins Clark
Gjest Skrevet 26. november 2008 #18 Skrevet 26. november 2008 Da er det på tide å gjøre noe med det ja. Follett er knall! Pillars of the earth (stormenes tid 1 & 2 på norsk) er en roman fra 1100-tallet i England. Det handler om kloster, munker, konger, biskoper og onde, onde lorder Boka er full av folk man bare må elske og hate. Jeg er iallefall hekta. Har sikkert lest boka 5 ganger. Jeg syns den er best på engelsk, men det er jo fullstendig lov å lese på norsk å da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå