Gå til innhold

litoja&nemi, er du her?=)

Anbefalte innlegg

Gjest nickedokka
Skrevet

Nå roter jeg litt med strikkepinnene igjen, har tatt opp det jeg gjorde feil (den største feilen var at jeg har strikket dobbelt så mye som jeg trengte, he he, syntes det gikk mye garn), men jeg forstår fremdeles ikke helt hva jeg skal gjøre med disse trådmerkene?

Jeg som trodde dette skulle gå så greit:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Så ikke denne før nå.

Når du har strikket 25 cm så setter du et merke mellom to masker, og så strikker du 27 masker og setter et nytt merke, og 27 masker til før du setter siste merke.

Da har du merket sidene og midt foran.

Så strikker du til du kommer til 5 masker før første merke og fell av 10 masker (5 foran og 5 bak merket), strikker forbi midtmerket, strikk til du kommer til du har 5 masker igjen til neste sidemerke, fell så 10 masker (det blir 5 foran og 5 bak merket). Nå sitter du igjen med 44 masker foran og 44 masker bak.

Merkene festes forresten mellom maskene, på pinnen.

Skrevet

Bare rop ut om dette var helt gresk, eller om du lurer på noe mer.

Gjest nickedokka
Skrevet

Hei på deg, nå er jeg ferdig=) Takk for hjelpa! Men jeg strikker nok litt stramt, for trøya som var tiltenkt en 2åring passer nok bedre på lillesøster på 9 mnd ( og da brukte jeg de største pinnene i oppskr, så den burde vel passe en 4-åring).

He he. Men det ble en trøye, og nå vet jeg hvordan jeg skal gripe det an neste gang=)

Skrevet

Så bra at du fikk det til da =)

Har strikket noen trøyer selv, og de passer ypperlig til jentungen som nok er tynnere enn gjennomsnittet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...