.Lillemy. Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 jeg skal der når jeg er 16 uker på vei, lurer på hva som skjer hos jordmor? får vi høre hjertelyd?
2009baby!!!! Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Jeg var jhos jordmor tidligere denne uken, og dette skjedde for min del: Vi pratet mye, ble spurt om alt mulig, hvordan formen er, hvordan det går på jobb, hvilke symptomer jeg har, om jeg lurte på noe. Ellers snakket hun litt om hva som skjer videre ift kontroller, kosthold, hva man skal holde seg unna etc. Blodtrykket ble sjekket, urinprøven sjekket, og høydepunktet var selvsagt å høre på hjertet til babyen. Magen (livmoren/symfyse-fundus mål) ble også målt. Hadde med den vordende far og han syns det var kjempestas og jordmor var flink til å involvere han i praten, snakket litt med han også hele tiden og det var fint. Pluss at det er fint for pappaen også å høre hjertet, det hele blir litt mer konkret da! I tillegg fikk jeg med litt lesestoff om graviditet, noe vi gravide ikke får nok av har jeg på følelsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå