Veslaa Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 Jeg er ett rutinemenneske innenfor mens.. Jeg får alltid mens til samme dato (nesten), og selv ikke pilleslutt endret på dette. En sjelden gang KAN jeg få mens ett par dager for sent, men det er sjelden.. Men nå, som jeg trodde jeg var gravid, har jeg plutselig begynt å blø 3 dager FØR mens. Passe mye egentlig. Jeg har hørt om festeblødning, og tenkte først dette KUNNE være det, men så lurer jeg på om det da er normalt med mens-smerter? Begynte uten noe, men nå utpå kvelden merker jeg det ganske bra... Ser også at blødningen kan variere veldig, så jeg regner med at en normal mens-dag ikke er unormalt heller.. Kan noen hjelpe meg ved å svare på disse spørsmålene?
Veslaa Skrevet 24. november 2008 Forfatter #2 Skrevet 24. november 2008 Da tror jeg jeg har gjort nok research til å kunne svare meg selv, gitt.. Jeg har også blødd igjennom det ene og det andre i natt, og testen i dag viste negativ, så det er nok ingen baby inni magen min gitt.. Men men, sånn er livet, bedre lykke neste gang.
Gjest Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 Min erfaring med festeblødning er at det er mye mindre blod enn enn ved mensstart. Hadde nok festeblødning med andremann, og da var det bare noen få dråper blod (iblandet utfloden). Truseinnlegg holdt i massevis. Krysser fingrene for at spiren din sitter neste pp i stedet.
*Tjukka* Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 Hei. Jeg hadde en festebldning. Den viste seg ca 7 dager etter befrukning. Det var kun bittelitt rent blod en kveld jeg var på do og tisset.Ikke helt som mensen, der blodet er så mørk og litt kraftigere. "bare ett tørk liksom," var ikke mer enn det. Men det kan godt hende at det er forkjellig fra person til person det da. Og tror ikke en festeblødning varer over flere dager. Det lille egget fester seg jo bare, så det er ikke stort. Men så finnes det jo de som har en mensturasjonslignene bløding på det vanlige dagene da, når de er gravid. Det er ikke det samme som festeblødning. Håper dette hjalp litt...
Veslaa Skrevet 24. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. november 2008 Takk for svar, selvom jeg egentlig har funnet ut av dette selv nå.. Hehe... Jeg har lest meg frem til at det kan variere veldig fra menneske til menneske, og at noen faktisk har litt menssmerter og ganske mye blødning også ved festeblødning, men forskjellen er at det gir seg etter en dag eller to. Litt rar følelse, for jeg hadde sterk tro på at det var noe inni magen min, da jeg har hatt en utrolig humør-berg og dalbane, og hatt masse "små tegn" hele veien som jeg trodde betydde dette, men ser jo nå at det helt sikkert må ha vært andre ting. Hehe.. Stakkars min kjære, og så enkelt å kunne skylde på at det kanskje var en grunn til det. Hehe.. Men nå får jeg bare smøre meg med tolmodighet, å håpe at neste prøveperiode blir litt mer aktiv (vi prøvde så vidt en gang, da vi plutselig bestemte oss for å prøve), og at jeg bruker langt mindre penger på tester neste mnd.. Hehe... :-) Lykke til alle andre som også skal prøve igjen neste mnd! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå