Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med tørr hodebunn, noen som har noen bra trisk??? prøvd mange forskjellige shampoer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst bør du absolutt ikke bruke produkter fra dagligvare butikker. Alle shampoer balsamer osv i butikker er stort sett parfymert, og veldig sterke for hodebunnen, som gjør problemet enda værre. Gå til en frisør og hør hva de har å anbefale. På jobben er vår bestselger Actigener. Hvis du googler på den så kan du lese om den. En utrolig fin shampo mot tørr hodebunn,flass, soriasis osv. Det er en ren urteshampo som fjerner problemet. Veldig viktig med den som de fleste hodebunns shampoer fra frisørsalonger er at du lar den virke. Gjerne opp til 30 min. Masser den GODT inn i hodebunn, og virk. Da vil du kjenne med den at det vil stikke og prikke litt, det betyr bare at den hjelper. Ellers så har Redken en fin som heter Solve, og KMS har også en veldig fin og god shampo.

Skrevet

Heisan.

Jeg har og vært plaget med tørr hodebunn i graviditeten. Når jeg var kommet halvveis, så fikk jeg skikkelig dilla på gulrøtter. Spiser mellom 8 og 10 om dagen. Hår og hodebunn er blitt super. ;)

Men jeg må legge til at jeg begynner å bli bekymra for å få en helt gul baby, hahaha. Prøver å begrense inntaket, men må likevel opp om natta og knaske litt. Syke saker.

Har ellers prøvd en mengde sjompoer, både fra frisør og dagligvare. forskjellen er at jeg blakker meg på frisørsjompoen.

Lykke til, så knasker jeg en gulrot for deg ;)

Skrevet

Jeg har i åresvis vært plaget med en helt umulig hodebunn. Har prøvd 'alt av' dyre frisørshampoer, men mange av dem har gjort vondt værre (bl.a Redken og KMS som nevnt over..)

Men NÅ har jeg funnet en shampo som jeg kan bruke, og forhåpentligvis vil den hjelpe deg også: VICHY shampo som du får kjøpt på apoteket. Spesielt den med lysegrønn hette (den med mørkegrønn er ikke fullt så god). Og ikke er den spesielt dyr heller:-) Så den ble redningen for meg. Jeg bruker i alle fall den innerst mot hodebunnen, og evt en annen shampo (som er bedre for håret) ytterst.

Skrevet

hva er egentlig forskjell på tørr hodebunn og flass?

Skrevet

Når du har flass så merker du at det er større "flak" enn hvis du har tørr hodebunn,for når du har tørr hodebunn så blir det mer sånn små hvite dryss.

Det er viktig at du ikke bruker behandling for flass hvis du har tørr hodebunn,for behandlingen for flass kan være for sterkt til en tørr hodebunn som gjør det verre.

Det er mange som synes bio+ produktene hos frisøren er veldig bra mot tørr hodebunn,og ikke er de så veldig dyre heller.

-det som kan gjøre at du har tørr hodebunn er at du kan reagere på litt forskjellig ting,f.eks kaffe.Men er ikke uvanlig få det nå som kulda setter inn:)

Jeg tror det er mest sannsynlig at du har tørr hodebunn,flass er det faktisk ganske få som har

Skrevet

Jeg har også fått det nå,men merker det speseilt når det blir kalder,blir tørr i huden også.

Men jeg har prøvd minst 10-15 frisørshampoer og det er rett og slett noe dritt,funker ikke er bare dyrt,eneste positive er at de lukter godt,noen er til og spise.

Vi får prøve gulerøtter vi og...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...