Gå til innhold

de bihulene mine har krangla i over 4 mnd nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hatt pencilin,og noen andre som skal tørke ut slimhinnene, men hjelper ikke stort.

går noen få dager,som er sånn passe til å "leve med" så kommer det igjen.

nå har jeg holdt på i 14 dager,uten noen form for behandling.

nå er jeg hoven,rød under øyet,vondt i hue, og øyet mitt er blitt smalere,og det verker hele tiden.

noen som har hatt det sånn?? og hva skjer videre,når jeg får komme meg til legen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om legen er noenlunde grei, får du henvisning til ØNH. Som antagelig igjen sender deg på en CT av bihulene. Dersom disse har en kronisk voldsom fortetning noe sted, er det aktuelt å operere dem. I motsatt fall pøser de bare på med ulike nesesprayer.

Det du kan gjøre selv er å skylle og skylle og skylle igjen med saltvann/nesehorn.

Det skal ganske mye til for at de ønsker å operere, og resultatene av operasjon er såvidt jeg forstår ganske varierende.

Nasonex nesespray kan anbefales, og rinexin (men det er muligens det du allerede har tatt - slimhinneavsvellende piller).

Skrevet

tusen takk...var litt snakk om det sist,før jeg fikk det her slimhinnesvellende tabl.så mulig jeg får komme inn for å ta en CT.

jeg har fått pencilin,skylt ørene,fått salve som skulle ta ørebetennelsen(som jeg ikke viste jeg hadde,før ho tok en skylling)

brukt nesespray(som jeg hater inderlig) hehe...

frister ikke med en opprasjon, men kan det muligens hjelpe gjør jeg det, for nå er jeg helt ubruklig....

men neseskylling har jeg ikke forsøkt....(usj....)

Skrevet

Neseskylling er hovedrådet fra alle ØNH-spesialister jeg har vært til med bihuleproblematikk. Skylle mye. Hver morgen, hver kveld.

Definitivt usj, men forholdsvis effektivt. Det og nasonex.

Skrevet

ok, høres ikke ut som jeg slipper den "fasen" der da nei..

men jeg skal alltids klare det, om jeg bare blir fortalt hvordan jeg skal gjøre det...hehe...

skal ringe legen min i morra jeg, i kontortiden, så jeg får komme inn litt raskt...og være snill jente og høre på legen. (nok en gang)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...