anjaslilje Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 Er 13 uker og har fått endel mage,men er så redd hele tiden for om det faktisk er liv der inne.. hadde vært så utrolig godt å fått det bekreftet. får ikke time til JM før 9 des.. :/ Kanskje jeg skulle ringt henne og spurt om tidligere time..? I hvilken uke skal man kunne høre hjertelyd?
Babyønske �� Skrevet 23. november 2008 #3 Skrevet 23. november 2008 Det er helt vanlig at symptomene avtar etter 1. trimester. Jwg hadde minimalt med symptomer også i 1. tri. Så det det hele var surrealistisk og uvirkelig i lang tid. Fikk høre hjertelyd 11+0 og ikke en gang da gikk det skikkelig opp for meg. Til og med når jeg skulle på ordinær ultralyd hadde jeg den forventningen at jeg ikke trodde det var noe der før jeg fikk se det. Du har jo fått mage, så tror du trygt kan slå deg til ro med at alt er som det skal. Jeg fikk ikke antydning til mage før uka før ordinær ultralyd.
Amabolla Skrevet 23. november 2008 #4 Skrevet 23. november 2008 Jeg tror det er ganske mange som går og lurer de første mnd om det faktisk er noe der og særlig når alle symptomene forsvinner. Jeg har vært der selv:) Jeg bestilte privat UL jeg-bare for å se selv at det var noe som vokste der. Etter 3 mnd så avtar symptomene som kvalme og trøtthet hos mange og det er helt normalt. Du har da 3 mnd foran deg som er heller behagelige:) Man kan høre hjertelyd fra uke 8 tror jeg-men mer korrekt info finner du inne på sidene her under uke for uke. Det er ikke lenge til 9.desember-så slapp av og ikke tenk på negative ting:) Om noen uker kjenner du selv at der er noen som spirer og gror.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 23. november 2008 #5 Skrevet 23. november 2008 Ja det er helt vanlig at symptomene avtar, men det har du jo allerede fått svar på Har også hatt et veldig symptomfritt svangerskap, men har sett på UL at hjertet slår, og fikk endelig tullet meg til Jordmor i uke 20 og hørt hjertelyden. Hjertet begynner å slå i uke 6, men det kan være vanskelig for lege/JM å finne lyden selv ut i uke 16, fordi det er så stor tumleplass. Så lenge du ikke har smerter osv så skal du bare tenke at alt står bra til, for det gagner ikke den lille at du stresser Bare gled deg til du begynner å kjenne de deilige boblene av gullet som leker seg i magen din!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå