L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 Jeg fikk sykdomsfølelse torsdag kveld og var i tillegg kvalm og hadde vondt nederst i magen... smertene bare økte på og fredag kveld måtte jeg på legevakta. fikk konstatert svært forhøyet crp og betennelse i underlivet... Har spiral og da er det visst lettere å få det ( satt inn på 6 ukers kontrollen for 13 mnd siden)...Begynte på antibiotika samme natt som jeg var til legen, men har enda så vondt:( Noen som vet om dette er normalt? de sa bedring i løept av et døgn... Leste også på nettet om at en kunne bli infertil, og ble så urolig... Noen somkan skrive litt om sine erfaringer???
Isilra Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Om du fortsatt har så vondt ville jeg ringt til legevakta igjen. Spørs om ikke den type antibiotika ikke fungerer på deg! Jeg har aldri hatt betennelse i underlivet, men har hatt andre steder hvor eg har brukt antibiotika. Når den ikke hjalp etter 1 døgn, men jeg bare var blitt verre, fikk ejg ny medisin med en gang. Veldig viktig at du tar det på alvor når det er snakk om å bli infertil. Ring med en gang du
Bring_it_on!!:)) Skrevet 23. november 2008 #3 Skrevet 23. november 2008 Jeg har hatt betennelse i livmorhalsen.. Vet ikke om det blir det samme.. Jeg var egentlig ikke så dårlig når jeg hadde det.., men Hadde en følelse av at jeg var sinnsyk trang der nede på en måte ( under sex) og jeg blødde stadig vekk etterpå.. Husker ikke hva type medisin jeg fikk.. men var en eller annen hestekur .. Husker jeg stusset på hvor mye jeg egentlig skulle ta (mg).. Jeg ble rimelig fort bedre.., men vet ikke om det var like vondt dagen etter siden jeg ikke synes det var så ille vondt i utgangspunktet.. Og sex hadde jeg ikke på en liten stund etterpå.. =)
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 23. november 2008 #4 Skrevet 23. november 2008 Jeg hadde ringt legevakten og hørt med dem jeg. Ettersom de sa at det skulle være bedring iløpet av et døgn... De kan jo kanskje berolige deg, eller gi deg noe som hjelper. God bedring!
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 23. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. november 2008 da har jeg ringt, men de hadde fullt opp slik jegf orsto så jeg måtte ta kontakt med fastlegen i morgen tidlig... huff... jeg blir skikkelig bekymret... og det er vondt:( blør masse også... er så vont å reise seg opp slik at magen blir strammet, det er da smertene kommer, men også hvis jeg strekker meg ut når jeg ligger> de sa at jeg måtte selvsagt ta kontakt om jeg ble betydelig værre... Han legen virka ikke så spesielt nøye nemlig for jeg ville på ul på sykehuset for å sjekke at spiral satt slik den skulle, siden han ikke kunne se den... han mente det ikke var nødvendig... derfor er jeg i tillegg litt bekymret...
hysterika Skrevet 23. november 2008 #6 Skrevet 23. november 2008 Er det bare en legevakt der du bor? Hvis ikke kunne du jo prøve en annen, kanskje de har litt mer kapasitet. Eventuelt kan du ringe igjen om en halvtime og si at du er blitt verre. Jeg hadde ikke venta til i morgen.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 23. november 2008 #7 Skrevet 23. november 2008 Det er jo din kropp og du som bestemmer om du trenger hjelp i dag.. Hvis du har så store smerter at du ikke føler det riktig så ringer du ned og sier det er blitt verre om en halvtime eller noe.. Men var det sånn at du startet på tablettene i natt?? For da er det jo eventuelt ikke gått et døgn siden du startet på de...
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 23. november 2008 #8 Skrevet 23. november 2008 Jeg hadde en cyste med blod som sprakk på eggstokken i våres.Blødde masse masse,så fant dem ut at det hadde gått betennelse i eggstokken/underlivet. Jeg hukser ikke helt,men mener jeg fikk to typer penecilin.Jeg hadde også veldige magesmerter,og var uggen i hele kroppen.Tokk ett par dager føre smertene var borte,men gynekologen min sa også at smertene kunne komme og gå i lang tid etter på,noe de også gjorde,men dem skulle IKKE være så vonde som dem hadde vært. Jeg ble veldig dårlig av penecilinene å,kvalm,diare osv. Men etter en ukes tid var jeg mye mye bedre. Og jeg var også livredd for og bli steril,men nå sitter jeg her med en spire i magen;) Masse masse lykke til;)
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 23. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 23. november 2008 ja jeg skals e det an... føler meg ikke helt trygg... begynte på tabl natt til lørdag... tok første tab 0100. så det er snart gått 2 døgn... For å si det slik så har jeg ikke sjangs å komme meg på jobb i morgen hvis jeg ikke blir vesentlig bedre...
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 23. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 23. november 2008 hei Linn:) huff det hørtes ikke godt ut... Det er sikkert bare jeg som er hysterisk, det er periodevis så vondt som de var torsdag/fredag, men det kommer som tak liksom... noen ganger som svake rier om jeg kan forklare det slik, og andre ganger myyye sterkere... Er bare redd for å mase så mye om dere skjønner=( på fredags kvelden ville de egentlig heller ikke ta meg inn, men da KREVDE jeg det, og legen sa det var enda godt at jeg kom inn for smertene hadde bare kommet til å ekskalere sa han+at crpen og andre prøver var såpass høye... Men han var som sagt utenlansk og det var ikke så lett å forstå alt han sa... skal tro om jeg bør ringe GU spesialisten som satt inn spiralen i morgen eller om jegs akl rigne fastlegen? GU sp har ul og alt, han er meget flink... hmmm...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå