twilla Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 Jeg har en ukes hjemmeeksamen som starter i morgen (universitet) og er litt bekymret pga gutten min er dårlig i magen og har kastet opp noen ganger, tviler på at han er bra nok til å dra i barnehagen på noen dager. Vi er to om omsorgen og er begge studenter. Har jeg noen rettigheter?
Gjest -<<- Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Som i rettigheter til forlenget/utsatt eksamen e.l? Nei. Studenter har knapt slike rettigheter. Om du selv blir syk, hender det man kan få utsatt leveringsfrist på hjemmeeksamen. Eventuelt ny eksamen uten at det teller som konting. Men du må ha legeerklæring. Om du har ungen i studentbarnehage hender det de har spesielle regler hvor de faktisk tar i mot syke barn når foreldrene har eksamen. Men jeg tviler på at de gjør det med omgangssjuke-unger. Beste løsning er antagelig å overlate ungen til den andre forelderen, sette deg et annet sted å jobbe og håpe på at du ikke smittes selv.
OsloMor Skrevet 23. november 2008 #3 Skrevet 23. november 2008 Det går vel bra! Selv satt jeg på skolen til den stengte kl 22, dro hjem og fortsatte jobbingen ved kjøkkenbordet når ungene sov. Mannen din må klare seg alene når du har eksamen; sånn er det hos oss iallefall. God bedring til den lille:-)!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå