Gå til innhold

Hva er verst? En smekk/klapps eller roping/kjefting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får en ny barnelov om ikke lenge, hvor all form for fysisk avstraffelse mot barn skal bli forbudt - og det er kjempefint!

Men hva med alle som kjefter og smeller på barna sine daglig? Er ikke det egentlig verre enn de som smekker ungen på handa en gang i blant? Og det skal forsatt være lov???

Nå må dere ikke misforstå meg, jeg er helt for den nye loven, men synes det blir litt merkelig om en person som en gang eller to smekker barnet skal behandles som en kriminell, mens en som kjefter og smeller på barna sine, liksom skal "gå fri"....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje fordi det å fysisk avstraffe et barn, gir barnet frykt for deg som voksen, og ikke respekt?

en som kjefter og smeller så barn hører det, kjefter vel nødvendigvis ikke på barnet.. Men på mor eller far eller søsken?

Å rope- til et barn.. Behandler du barnet ditt som du ville gjort med en jevnaldrende mht respekt? Skriker du til vennene dine når de ikke hører på deg?? Eller gjør som du sier?

Skrevet

Jeg tenkte på det å rope til barnet og kjefte dersom det gjør noe galt. Jeg er sikker på at det gjør noe med et barn å stadig få verbale overhøvlinger, eller overhøre krangling mellom foreldrene for den del.

Tror det kan være vel så skadelig som å bli klappset på fingrene f.eks. Ingen av delene er ok, men skal man ha nulltoleranse for det ene bør en ha det for det andre også.

HI

Skrevet

Jeg tror ikke barn har vond av og få kjeft eller å høre at foreldrene krangler en gang i blandt ,det er helt normalt..

Jeg liker ikke smekk /klapps ,men må innrømme at jeg har knipset mini over fingrene ett par ganger (ikke hardt )og det er ikke noe jeg er stolt av å ha gjort .

Men syns det er fint at den loven kommer.

Skrevet

Synes alt er like gale.

Og har nett hørt at en spesialist nettopp har uttalt seg om akkurat det.

At å kjefte på barn var riktig ille det også.

Søren at jeg ikke husker,men sikkert noen her som har lest om det!!!!????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...