mosmo Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 hei... dette er sikkert ett dumt spørsmål men men etter fødsel har jeg hørt at jeg ikke kan bruke p piller pga at jeg skal amme. så må gå på noe mini piller men de er ikke 100 prosent sikre. så er det noen som vet om det fins helt trygg prevensjon til damer
musketingen Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Har aldri hørt at minipillene ikke er sikre..? Det eneste er at de må vel tas på ett gitt tidspunkt hver dag, og kan jo være litt lett å glemme.. Vi har heller brukt kondom de første mnd.. Kan være greit når man gjerne er litt tørr og rar i begynnelse...
wegie Skrevet 23. november 2008 #3 Skrevet 23. november 2008 De første minipillene som kom på markedet var slik at man måtte ta hver pille til akkurat samme tid hver dag. Den nyeste nå (Cerazette) har ikke slik tidsbegrensing Tror alle ammende får den typen prevensjon nå for tida.
meg & to små vampyrer Skrevet 23. november 2008 #4 Skrevet 23. november 2008 cerazette, hormonspiral og kobberspiral er trygt selv om man ammer. Og kondomer da.
mosmo Skrevet 24. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. november 2008 ok tusen takk for svar. grunnen til at jeg spurte var at min mor fikk to veldig tette. pga mini pillene, men skjønner at mye har sikkert skjedd på syv år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå