♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 Jeg har kommet hjem fra sykehuset i dag etter å ha ligget der siden onsdag med fare for prematur. Er nå 31+2 uker på vei. Fikk beskjed av lege om at jeg måtte ta det mest mulig med ro, ligge mye stille osv. Er jo forstålig siden det beste for babyen er å være der inne så lenge som mulig! Men når man har en 6 åring som er veldig glad for at mamma er hjemme igjen og vil gjerne at mamma skal være med å gjøre alt er ikke lett å forstå at jeg må ligge stille og ikke kan drive å fly fra stua og på romme hans hele tiden! Eller pusse tenner osv! Og jeg har ikke akkurat lyst til å havne på sykehuset en gang til fordi ! da er det fare for at de ikke stopper den, fordi jeg har fått modnings sprøyte. Jeg prøvder å forklare at jeg ikke kan gjøre alt som før fordi da kan det hende at mamma må tilbake til sykehuset og da kan det hende at mamma må bli der veldig lenge fordi babyen kan ikke komme ut enda for den må vokse seg stor og sterk først... Men hvordan forklare han at jeg ikke kan gjøre alt som før? slik at han forstår det??????
mooch Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Jeg ville prøvd å holde sengen/sofaen mest mulig. Si at du kan lese for ham, dere kan pusle, etc (alt som kan gjøres isengen). Hvis han vil at du skal pusse tennene så kan han hente tannbørste og glass med vann og så kan du pusse. Gjør dette til noe koselig og forklar at han kan hjelpe deg slik at babyen bli i magen så lenge som mulig. Si også at babyen ikke er ferdig enda og blir syk hvis den kommer nå.
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 23. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. november 2008 I dag har vi tegnet, sett film, og sett opp tak av en hockey kamp. vi har pratet mye, han har kjent på babyen sparke og snakket med den... Og har sier at du må være der lengre. Men det som er at han vet det, men han glemmer og husker ikke! Noen ganger så stopper jeg han i det han er på vei til å hoppe opp på fange mitt osv. Kan jo være farlig hvis han hopper opp på fange osv... Jeg har sagt at mamma har ikke lyst til å dra tilbake til sykehuset for jeg vil heller være hjemme sammens med gutta mine. og jeg synes det er kjedelig å være på sykehuset
sykkelpumpe Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 Synes det virker som han forstår godt jeg. Men barn lever i nuet, og er ganske selvsentrerte, derfor husker han nok ikke hele tiden på, at han skal være forsiktig med deg. I tillegg er de jo noen energibunter disse små, så selv om han kommer hoppende på fanget ditt, kan det være at han selv ikke er klar over det! Min sønn tror han er veldig flink til og gå inne, 9 av 10 tilfeller er det snakk om at han løper. Jeg har bekkenløsning og er en sofasliter av den grunn. Sønnen min vet at jeg har vondt og at jeg duger best til lesing, tegning og den slags aktiviteter. Dette hindrer han ikke i å daglig spørre om vi skal bygge hytte, leke med tog og annet som jeg rett og slett ikke klarer. Hver dag forklarer jeg at mamma klarer ikke, det blir så vondt. Tror nok det er litt sånn du må tenke, han må høre at han skal være forsiktig i nærheten av deg ganske ofte, også får du "pøse på" med ros når han husker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå