Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #4 Skrevet 23. november 2008 Nivea har noen sånne strips man kan ha på.. Man skal ha dem på i 10min eller noe, så rive av.. Det skal ta de sorte prikkene.. Er litt dyre da.. Fås kjøpt på butikk, hm, cubus etc, vita..
Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #5 Skrevet 23. november 2008 Har prøvd det også... dårlig resultat... Bruker ansiktsrens og tonic vann morgen og kveld, men blir ikke kvitt de ekle ormene....
birrisj05.02.09 Skrevet 24. november 2008 #7 Skrevet 24. november 2008 Sånne strips gjør vel ikke saken noe bedre, da hullene likevel vil være der. Ikke prøvd selv, men har ei venninne som sier at det bare ble styggere. "En hudorm eller nupper i huden som noen kaller det, består av talg. Det medisinske uttrykket på det er komedoner. Hudormer er lys gul i fargen og har ofte små svarte prikker ytterst. Det er en form for akne. De kommer av at det produseres talg som kommer ut. Denne talgen blir forurenset av lufta eller sminke og vi får slike små sorte prikker ytterst." Bruker du sminke? - iallefall burde du prøve mineralsminke, så huden greier å puste, dette kan jo hjelpe.. iallefall ikke pakk inn huden med for mye, da blir problemet bare verre..
birrisj05.02.09 Skrevet 24. november 2008 #8 Skrevet 24. november 2008 Men jeg mener at det skal hjelpe å koke opp vann, ha det i en bolle, med en handduk over, og ha ansiktet under der, så huden liksom bløtes opp, og dampes.. men pass på å ikke brenn deg da!
birrisj05.02.09 Skrevet 24. november 2008 #9 Skrevet 24. november 2008 Fant noe.. "Det aller beste er å dampe huden med kamille urter, spesielle urter som trekker ut all form for sorte prikker osv. Kok opp en kjele med vann og urter, putt hodet ditt over kjelen med ett håndkle over. Har funket som bare det for meg i over ett år nå. Sliter til tider veldig med uren hud. Det vil ligge på overflaten av huden etterpå, det skraper man av med ett rent håndkle. Og skyller med kaldt vann etterpå, husk krem." "Sorte prikker kan fjernes ganske enkelt ved hjelp av Soin Clarifiant. Anbefales!" "Jeg prøvde vademecum (et middel som kan brukes til både å rense uren hud og som munnskyllevann) det funka med en gang, men man må gå med den i ansiktet i minst en time, helst flere. Huden kommer til å lukte mint etterpå så jeg annbefaler en dusj etterpå." "Et kjerringråd mot problemet er å lage seg en ansiktsmaske av tomater og salt. Mos dette sammen til en ansiktsmaske.Dette kan nok være litt sterk blanding huden, så hvis man har sart hud bør den nok ikke ligge på å virke for lenge. Innsenderen sier at hun har brukt å la ansiktsmasken ligge på i et kvarter før hun har vasket blandingen bort med vanlig vann fra springen uten bruk av såpe."
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #10 Skrevet 24. november 2008 De sorte prikkene kommer av at skit setter seg i toppen av talgproppen i porene du har på og rundt nesa. Jeg har den samme tendensen, skikkelig lekkert :-P Regelmessig peeling hjelper på å fjerne skiten som fester seg i talgen( et par ganger i uka holder). Den beste jeg har prøvd er den fra chanel. Når du får vekk skiten synes porene mindre. Du får også kjøpt ulike serum som skal krympe porene, de funker faktisk litt. Ellers er tipsene over også bra :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå