Gå til innhold

Da er jeg i uke 6, flere?

*mamma til prinsesse vil ikke*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere i god form? jeg har begynt å merke kvalmen. Hadde litt murringer og utflod i forrige uke, men det har mer eller mindre gitt seg. Brystene er i gjen blitt ømme. Og jeg har god matlyst, til tross for treg mage, er kvalm og ellers i dårlig form (har ligget strak pga forkjølelse i helga).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er i uke 6 i morgen.

Har hele tiden hatt dårlig matlyst, men har måttet spise for å ikke bli kvalm. Ømme pupper og murring i mage og rygg. Litt hodepine og svimmelbyger, men ikke så altfor gale enda..

Skrevet

Er i uke 6 i dag jeg også:) Jeg er småkvalm veldig ofte i løpet av dagen, men heldigvis ikke så veldig voldsomt ennå. Har ikke så veldig ømme bryster, bare litt sting innimellom. Ellers verker ryggen, og har litt murringer i magen. Jeg skal bli flink til å gå masse nå, det var visst farmora mi sitt vidundermiddel de 10 (!!!) gangene hun gikk gravid :)

Skrevet

Heisann!

Er 6+1 idag, går kjempesakte synes jeg, men også kjempefort! :-/ Vet liksom ikke helt hvordan jeg skal forklare det..

Har fått en sinnsyk appetitt.. Bekymrer meg litt, for jeg har ikke lyst til å legge på meg en masse kilo før jeg skal.. Har lagt på meg en kilo allerede.. :-(

Men klarer liksom ikke å styre meg..

Kvalm når jeg arbeider, har jo et tungt yrke.. litt også innimellom hjemme. Verste er vel at jeg ikke greier å gå ordentlig på do! Synes det er grusomt å være så oppblåst i magen og ikke kunne gjøre noe med det..

Skrevet

Ingen flere som er i uke 6?

Skrevet

jeg vet ikke, fikk vite at jeg var gravid idag!:) men fra første dag i siste mens så tyde det på jeg er 5 uker på vei idag:) skal man ikke regne fra den dagen?

er så spennende :)

Skrevet

Ja, men regner fra første dag i siste mens. Dersom du går inn på barneverden.no så kan du beregne termin ut fra den og da får du opp akkurat hvor mange uker og dager du er på vei.

Skrevet

jeg mener at jeg er i uke 6,termin sånn 24 juli.

alt går bra,men er uggen ja.. :) skal på tidlig ul 17 nov,gleder meg masse!

Skrevet

Jeg er 6 uker på vei i morgen...har termin 31 juli/ 1 aug....:-) Syns og det går sakte ...plagdes litt med ømme bryster og kveldskvalme..men det har avtatt litt i dag...god med en liten pause...har ikke begynt å gå mer på do enda...det gjorde jeg forrige gang jeg var gravid. Mistet i juli så er på toppen av det hele ekstra nervøs denne gangen...vil ha stor og flott mammamage....heheh ikke FOR stor da vel og merke!

Skrevet

17 november? Hm, har glemt timen din da! ;-)

Når er det vanlig med første ul da? Regner med for min del at det er en stund til..

Skrevet

Er i uke 6 jeg og, dvs 5+4 om vi tenker likt da..

Har en del symptomer,men er bare glad for de. Etter to år og ass befruktning to runder tar jeg imot alle symptomer mer enn gjerne.. Var på UL allerede i går,vi hadde innsetting av to,men der så de mest sannsynlig bare en. Litt tidlig enda. Morsomt å se klumpen og at den er så stor den skal være denne uka. Får også UL 8+3 og det gleder jeg meg sykt mye til, da kan man med sikkerhet slå fast antallet og se hjertet slå.

Ellers er jeg blitt et stort matvrak.. Så ei her inne som kaller seg eggerøre, og gjett hva jeg bare måtte gå og lage meg med en gang..

-ømme pupper

-oppblåst mage, men ikke plaget av luften

-murringer, mindre nå enn før

-verking i ryggen innimellom

-en smule hormonell

++ iallefall IKKE kvalm,bank i bordet

Har dere målt HCG da? I tilfellet hva?

Rugedag 13 195

Rd 19 4902

36 timers doblingstid har jeg

Skrevet

Og glemte å nevne den støøørste bivirkningen jeg har; trøtthet.. kunne sovet døgnet rundt,ganske slitsomt...

Og jeg glemmer ting.. hihi.. men det ser jeg flere her gjøre og ;) Kan vi kalle det en bivirkning og vær så snill..

Skrevet

Hei hei..

jeg er også i uke 6..

Er 6+3 i dag=) og må si jeg syns tiden går veldig sakte.

og er blitt sykemldt fra jobb pga intens kvalme og svimmelhet..

Og veldig trøtt til tider, og ikke minst humøret svinger en del...

Skrevet

våknet inatt av at jeg var utsultet, men la meg til å sove igjen, gadd ikke stå opp midt på natten av å spise, liksom! Men da jeg våknet for å gå på jobb, kjente lukten fra middagen igår, da bar det rett ut på toalettet for å kaste opp litt magesyre. Ingenting i magen jo?

Vet at hvis jeg våkner opp med en sånn sult, får jeg bare stå opp! Kanskje ligge en skive på nattbordet, hehe. Vært skikkelig kvalm og uggen idag..

Skrevet

7+4 i dag, så litt lenger enn denne tråden da men... :)

Veldig greit å lese om andre sine opplevelser, blir en del bekymringer lettere ja. Føler meg som den dundra, lagt på meg to kilo, er ufattelig trøtt, varm i kroppen og løper konstant på do. Heldigvis ikke så mye kvalm, men svimler noe sinnsykt. Tiden kunne gått litt fortere :P

Skrevet

hei er 6+1 tia går sent. Gleder meg bare til UL 4 desember 1 uke igjen.

Håper det er et hjerte som slår der inne:)

symptomene mine er:

veldig trøtt

ømme bryster

kvalm om mårran å ellers vis jeg ikke spiser ofte nok

litt murring men mindre enn tidligere

litt vondt i ryggen

svimmel BT 105/50 det har gått en del ned ligger normalt på 120/80

Men alt dette gjør håpet bare større på at det er noe inni der.

klem

Skrevet

Er 5+6 i dag :) Formen er ganske så bra. Bare litt kvalm, men stuptrøtt. Fint jeg driver med eksamner da. Tatt 1, mangler 3 - sliter med å pløye gjennom pensum, men det er det jo verdt ;)

Skrevet

Hei,

jeg er også i uke 6, 5+4 idag tror jeg:) Ikke no kvalm, men begynner å kjenne litt følelsen fra sist gang, så det kommer nok. Ikke ømme pupper, men supertrøtt!

Blir koselig å følge hverandre videre:)

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Åh, heldige dere som ikke er kvalm og som kan spise normalt. Jeg kjenner meg konstant fyllesyk. Må ha godteri og brus ellers blir jeg rett og slett dårlig. Er redd vekten går til himmels før jeg er ferdig med 1, trimester, he he. Har begynt å kaste opp om morgenen. Om jeg våkner om natta, så vil jeg bare kaste opp. Så det ser ut til at jeg får samme kvalmen å slite med som sist...

Er det bare meg, eller er det flere her som synes at det er veldig mye fokus på å miste her inne? Skjønner at folk engster seg, men jeg blir nesten mer engstelig av å være her inne...

Skrevet

Helt enig, *mamma til prinsesse vil ikke*, det virker nesten som om man har flaks om det går bra. Det har man jo på en måte, det er jo ikke noe man heller vil, men hvis fokus er bare på det så er det jo mer engstelse enn glede de første 3 mnd. Jeg skjønner godt at de som allerede har hatt SA er mer redde og opptatt av det, men må kanskje tenke at da var det ikke liv laga..

Selvfølgelig-jeg burde vel ikke være så skråsikker, som ikke har opplevd noe som helst ubehagelig ift det å være gravid eller få barn..mener ikke å såre noen altså, jeg sier meg bare enig..

Skrevet

Hehe..er det flere som skal pløye igjennom store pensum, til tross for at man er stuuuptrøtt!?? Godt å ikke være alene.

Er i uke 6 selv. Har to eksamener igjen.. Men det går! Man er da tross alt lykkelig:)

Skrevet

Vel, jeg henger meg på. Er i uke 6 og venter nr 2 i juli. Foreløpig er jeg bare stuptrøtt og litt småkvalm, men det er ikke mye å snakke om. Hadde et forferdelig tungt svangerskap sist og håper dette går lettere. Lykke til alle vordende julimammaer.

Skrevet

Uff, kjenner ikke sultfølelse lenger! Når jeg blir kvalm må jeg bare skynde meg å spise, og når jeg da blir kvalm igjen, er jeg antakeligvis mett! Ikke lett dette her.. Vært supersliten og superkvalm på jobben idag også, godt med helg! Sov i 4 timer på sofaen når jeg kom hjem..

Ellers blir jeg nervøs av å lese om alle de tomme fostersekkene her inne, vi har jo tenkt å fortelle det til alle på julaften.. Men lurer på siden jeg er 10+3 da, om jeg skal ta ul en uke før på volvat? Noen andre som har tenkt på dette?

Skrevet

Jeg har akkurat begynt på uke 7:-) Har nok endel symptomer allerede. Er veldig kvalm! Det var jeg forrige gang også, men det startet mye tidligere denne gangen. I tillegg føler jeg meg veldig oppblåst og sliten.

Jeg har lyst å ta en tidlig ul, kanskje i uke 12., blr så spennende!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...