Gjest 5 andre Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 Har mottat 1 1/2 år for videregående utdanning, samt 5 år på høyere utdanning. 2 av disse årene har jeg mottatt fødselsstipend, så etter endt år har jeg en samlet gjeld på 230.000,- før stipend for siste år er blitt trukket i fra. Utdanningen jeg tar er 4 år (lærer), mens året i år er tilleggsutdanning, som det neste også vil være. Har prøvd å finne ut om jeg kan ha krav på mer lån fra lånekassen, siden jeg gjerne vil ta ett år til. Noen som vet??
Gjest 5 andre Skrevet 23. november 2008 #3 Skrevet 23. november 2008 Er litt susete... Fant det selv =) ; Antall år med støtte Du kan få støtte i opptil åtte år til sammen til høyere utdanning og annen utdanning utover vanlig videregående opplæring. Skal du ta en PhD utdanning i utlandet, vil du kunne få støtte i opptil ti år til sammen etter reglene for støtte for høyere utdanning. Du kan ikke få støtte i mer enn åtte år selv om du skulle bli forsinket. Det kan gjøres unntak dersom du er forsinket på grunn av sykdom, funksjonshemming eller fødsel/adopsjon. Et år med støtte til deltidsutdanning telles som et år med støtte til fulltidsutdanning. Ser ut som det funker ett år til da =)
erteposen + 4 Skrevet 23. november 2008 #4 Skrevet 23. november 2008 Jeg har syv år. Tror det er max.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå