Leonella777 Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 Mange sier at ofte er det flere likheter mellom morens svangerskap og fødsel og din egen, altså mor og datter. Har du opplevd at ditt svangerskap og fødsel var likt til din mors?? Feks både jeg og mamma har fått prikk lik åreknute på akkurat samme sted i svangerskapet... Og mamma gikk 4 dager over termin, men håper jeg ikke gjør det da...!! Dine erfaringer??
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Jeg hadde et helt identisk svangerskap som min mor!Vi gikk opp like mye, samme "gutteaktig" mage, men begge fikk jente!Ikke noe dårlig i det hele tatt. Fødte noen dager før termin, jeg 4 dager før, hun 3! Lett og hurtig fødsel!! Det eneste for var forskjellig var at jeg var 4200 og mi var 3640(3635)! Hun fikk nå bare meg, så vi kan jo ikke sammenligne denne gangen, men jeg har nå bekkeløsning,prematur kynnere og utrolig vonde legg kramper..hehe.. Gleder meg masse til fødselen siden jeg har så gode minner:)
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 23. november 2008 #3 Skrevet 23. november 2008 Eneste jeg vet er at når mamma gikk med meg så brukte hun 3,5 time når jeg ble født.... Jeg brukte 4 timer etter egen beregning og 2 timer og 10 min etter sykehusets beregning..... Nå har jeg to søstre og men på den mellomste var et greit svasngerskap, syntes nesten ikke på mamma men hun ville ikke komme ut så mamma brukte ca 13 timer, håper jeg slipper det nå med nr to. Mens med ho minste så slett mamma med premature rier, noe jeg har slitet med på første mann og nå. Men jeg vet at flere kvinner\damer i slekta har slitet med premature rier og preamture barn
<3 girls <3 Skrevet 23. november 2008 #4 Skrevet 23. november 2008 jordmoren min sa til meg att sv.skapene somregel er veldig like.. eg fikk beskjed om å ringe inn tidlig på mitt 2 sv.skap når eg kjende att de startet.. moren min brukte litt over 2 timer fra hun kjedne noe til den min søster var ute.. lille søsteren min var ute på 1,5t fra hun kjende noe.. mine fødsel på første varte fra eg kjende noe til hun va ute 54timer.. men nå med mi 2 tok det 9 timer fra eg kjende noe..men eg gjekk med 2-3cm i 8t og 10 min og fra 4- hun va ute tok det 50 min..så kan si att fødsel nr 2 var ganske lik.. svangerskapene våre var totalt ulike..hun var frisk som en fisk og eg har vert plaget både med de ene og det andre gjenom begge sv.skapene.
Leonella777 Skrevet 23. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. november 2008 Veldig interressant!!! Blir glad av å lese dette, for mamma hadde en kjempefin og kort fødsel med meg!! Jeg er eldst. Fra riene hennes ble skikkelig vonde, til jeg var ute tok det 3 timer!! Håpe håpe *krysserfingrene* Men hun revna da..... Og det er min største skrekk, men kanskje ikke jeg arver det da!! hehe
Julebaby :) Skrevet 23. november 2008 #6 Skrevet 23. november 2008 For min del, så håper jeg at det IKKE stemmer, da min mor hadde relativt tøffe fødsler... spurte legen om dette, og hun sa at hun ikke skjønte hvorfor folk alltid stilte spørsmålet om "hvordan var din mors svangerskap og fødsel" for å forutse forløpet... hun sa at det er ikke klare bevis for at det er en sammenheng, og ingen forskning har funnet dette.. men noen ganger kan en selvfølgelig se sammenhenger! Så det er vel so med alt annet da; individuelt? Nå har jeg heller ikke hatt likt svangerskap som moren min, da hun aldri har vært kvalm, mens jeg var veeeldig kvalm og dårlig til jeg var omtrent fire mnd på vei... hun la også på seg myyye (fikk veldig god matlyst) og stoooor mage, mens jeg har gjennomsnittlig vektoppgang, og har heller dårligere matlyst...Og gjennomstnillig mage.. så gjenstår det å se på fødselen da, om vi ligner der Spent, må jeg si! PS! en ting håper jeg at jeg arver, og det er mangelen på strekkmerker
mageboer igjen visst*fødeklar Skrevet 23. november 2008 #7 Skrevet 23. november 2008 Jeg og mamma har hatt veldig ulike svangerskap, men veldig like fødsler heldigvis. Vi har begge bare hatt styrtfødsler, jeg har hatt to, hun fire.. dette her blir min tredje og jeg håper det går like fort nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå