Honningmelon Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 Minsta på 2 år har hatt feber ei uke nå, og vi har vært til legen to ganger. De finner ikke noe i ører, kun litt rød i halsen, og crp er på 8. Kan virus sitte i så lenge?
Honningmelon Skrevet 23. november 2008 Forfatter #2 Skrevet 23. november 2008 Dytter litt... Hun er i knallform, merker ikke at hun har feber. Feberen ligger på mellom 38-38,5.
Gjest Skrevet 23. november 2008 #3 Skrevet 23. november 2008 Ja, virus kan henge i lenge (er noe herk) Feberen er jo ganske lav, men jeg hadde nok ringt fastlegen i morgen hvis hun fremdeles har feber.
Honningmelon Skrevet 23. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. november 2008 Ja, dette var noe dritt altså. Like skuffet hver gang jeg tar tempen og hun har feber... Vi var på legevakta i går. Haster det med fastlegen i mårra da?
Gjest Skrevet 23. november 2008 #5 Skrevet 23. november 2008 Nei, hvis dere var i går så gjør det nok ikke det, vil jeg tro (uten å ha noen helsefaglig bakgrunn) Minsten min hadde hgånd, fot og munnviruset for noen uker siden, og det varte i en uke :-/ Hadde ikke feber hele tiden, men andre symptomer. Høst/ vinter er en tung tid.
Honningmelon Skrevet 23. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. november 2008 Eneste symptomene hun har er snørr og litt hoste + feberen da... Har liksom aldri opplevd med unga før at de har hatt feber såpass lenge uten at det er noe bakterielt. Så får liksom ikke helt ro på meg
Honningmelon Skrevet 23. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. november 2008 dytter en gang til jeg, i tilfelle det er fler som har vært borti dette, og kan berolige meg
Blåmandag¤ Skrevet 23. november 2008 #9 Skrevet 23. november 2008 Sunniva hadde feber fra lørdag til torsdag, uten at det var noe farlig. Hun hadde litt i overkant av 38 grader hun også, i tillegg til å ha diare. Det var visst bare et virus det også, og det var vanlig at småbarn kunne ha feber i så mange dager, så legen.. så lenge allmenntilstanden var grei og hun fikk i seg nok væske, var det ingen fare.
Gjest Skrevet 23. november 2008 #10 Skrevet 23. november 2008 ja, kan sitte lenge det. Lite legen får gjort også, du har jo sjekka henne. Ville bare stelt med henne og sålenge almentilstnad er grei så er det jo ikke farlig med feber så lengen den er så "lav" som 38. Bare slitsomt og ubehagelig. Ser du at hun blir dårligere i alemntilstand er det lege igjen;) alle mine 3 har hatt sånne perioder i livet, særlig han minste der vi har vært hjemme fra barnehagen i opptil 14 dager med "hjemmebehandling"
Gjest Skrevet 23. november 2008 #11 Skrevet 23. november 2008 Virus kan sitte i lenge, men ved langvarig feber er det ALLTID lurt å få fastlegen til å sjekke blodverdiene grundig for å utelukke andre årsaker enn virus. Ta en tur til legen du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå