Gå til innhold

jeg orker ikke være gravid lengre :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

er så utrolig sliten.. sier til alle at jeg er i tipp topp form å er såå heldig som ikke har noen plager..

men nå må jeg bare få det ut. JEG ER MØKKLEI!!!! er 35 uker på vei å jeg føler jeg sprekker snart.. er så utrolig sliten.. har vondt i ribbeina og ryggen og lysken.. alltid utrolig trøtt og sliten..

har ikke barn fra før. så når jeg er så mye hjemme som jeg er fordi jeg ikke orker tanken på å ut. så har jeg ingenting å gjøre.. kan ikke tuste rundt med noen eller noe.. typen lever jo også sitt liv. hadde han skulle vært hjemme hele tiden pga jeg kjeder meg hadde bare ødelagt forholdet..

har konstante kynnere som gjør så vondt at jeg faktisk begynte å grine i går.. magen strammer sånn at jeg ikke kan ligge nede å sove.. må sitte oppe, men da gjør det jo skamvondt i ribbeina igjen.. hun ligger med rompa rett opp. å hun er ikke rolig.. har løs mage hele tiden.. enten det eller følelsen av at det kommer opp..

det at jeg føler meg tykk og fæl syns jeg ikke teller så mye.. det visste jeg jo at jeg kom til å bli da vi planla dette.. men jeg kunne aldri forutse at jeg kom til å få så vondt i beina og ledd i kroppen.. har ikke noe vann i kroppen heller da..

jeg er nok veldig vldig heldig. men nå må jeg vel få lov til å si at jeg er lei ? er ikke lenge igjen. vet det.. men jeg ligger jo bare her.. vrir og vender på meg.. kan ikke gjøre det for fort heller. for da får jeg sånn følelse av at noe river inni magen..

igår fikk jeg en så hard kynner bare i den ene lysken at det kjentes ut som en intens mageknipe. fikk det mens jeg satt nede. å da måtte jeg bare sitte i den stillinga å vente til det gikk over...

kan ikke ligge på ryggen.. så det blir på den ene siden..ikke den andre.. for da går mini heeelt amok...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lettere sagt enn gjort, men ta godt i mot hver kynner du :) Kynnerene hjelper til å gjøre kroppen klar til fødselen :) og kanskje du begynner å modnes også?

Hold ut:) Du har snart nådd målet

Lykke til :)

Skrevet

tusen takk :) er jo halvanne mnd igjen da.. men jeg skal nok klare det..

har jo en samboer som rydder om jeg ikke skulle orke.

leste det innlegget om hun som hadde tatt modningspiller fra jobben sin.. nesten så det hadde fristet hehe.. men jeg har nok mer vett i hue enn det. så det lar jeg lett være..

HI

Skrevet

kjære deg!

syns veldig synd på deg, du virker veldig frustrert og lei deg.

Håpe vannet går om ei uke og at alt snart er over!

Meld deg inn på en nettbingo, så går det noen timer der. eller finn noen gamle kjente å slå av en prat emd på Facebook?

Du har ganske heftige kynnere, så jeg tror de hjelper deg å modne altså!

stor trøsteklem

Skrevet

ååå :) hehe.. det var noen fine ord :):) blir myyyye BIM og FB på meg nå hehehe.. kan ikke nekte på det..

bare ungen er klar og frisk så kan hun kommer nå om hun vil hehe.. bare hun er klar så.. er jo det som teller..

tusen takk for trøsteklem og gode ord :)

klem HI

Skrevet

Føler med deg og vet litt hvordan det er. Har ikke så mye vondter som deg, men det er plagsomt likevel (er nesten like langt på vei). Jeg føler meg så tung (og det er jeg jo og blitt) og frustrert over å sitte alt for mye på baken pga det. Må være lov å si at det ikke er bare moro.

Men skjønner ikke helt hvorfor du skjuler alt og til og med sier til andre at alt bare er bra? Føler du deg ikke enda verre etterpå da?

Sånn er ikke jeg. Ikke at jeg syter heller. Men jeg er for å kalle en spade en spade og gidder ikke være martyr. Det kan man gjøre uten å syte, og det er litt befriende og nøkternt opplyse om at det faktisk er en jobb dette å gå gravid og.

Samboer og et par andre vet godt at det ikke er min favoritt å gå gravid. Det koster meg litt å gå gjennom svangerskapet. Det har ingen vondt av å vite.

Skrevet

å gå rundt å fortelle andre at du egentlig har det helt jævlig forårsaket bare masse falst empati føler jeg.. samboeren vet hvordan jeg har det..holder for meg det at han vet det.. er jo han jeg tilbringer mest tid med..

sier jo at nå begynner jeg å bli litt smålei o.l til folk. men jeg orker rett og slett ikke begynne å fortelle når de spørr..

så det er jo også for at jeg rett og slett ikke gidder å forklare :P hehe

HI

Skrevet

Jeg tror de fleste høygravide har det litt som deg og at det er meningen! Når vi er så lei, så er vi også mer klar for en fødsel, vi driter liksom litt mer i at det kommer til å gjøre vondt da, vil bare ha det overstått ;-)

Du får prøve å trekke pusten litt dypt og slappe av det du klarer og nyte denne eneste gangen du kan gå gravid helt uten ansvar for andre barn og dermed slappe av når du trenger det osv.

Skrevet

er jo veldig logisk da. for nå kjenner jeg at jeg gleder meg til de vonde riene. å nesten så jeg håper jeg kan kjenne de rive ekstra godt hehe.. vet ikke helt hvorfor..

å nå måtte ringene på fingrene gå.. de satt nesten dønn fast hehe..

åjaa.. jeg setter kjempepris på at jeg har muligheten til å bare koble ut på denne måten.. neste gang så flyr det rundt en unge som skal ha stimulans og kjærlighet.

HI

Skrevet

Anonym over her. Jeg går ikke rundt og sier at jeg har det jævlig. Men jeg er ingen hykler og ønsker heller ikke at andre skal være det for liksom å skåne omgivelsene. Nøkternhet og realisme er nøkkelord her. Har jeg så vondt i ryggen at jeg ikke klare gå så har jeg det, hverken mer eller mindre, og det sier jeg da til folk om nødvendig.

Dessuten har jeg vanligvis en grei dose (galgen)humor koblet opp mot det hele og ler ofte av elendigheten - noe andre og ser.

Prøv litt galgenhumor - det hjelper!

Hilsen den stranda hvalen :)

Skrevet

vi ler mye av meg og mitt nye jeg her hjemme da hehe..

så galgenhumor er det nok av her.. er jo ikke ute etter å score poeng hos folk heller da hehe..

tror ikke at du går rundt og okker og aier deg. men jeg tror også det at folk spørr hvordan det går bare for å være hyggelig.. ikke for å høre at du har det så veldig vondt.. ad pleier jeg bare å si. jo takk bare bra :)

men men.. nå er det ikke lenge igjen.. snart kan vi hoppe og sprette (med en godt ammebh som støtter:P) så mye vi vil med vår egen kroppsvekt hehehe..

Skrevet

Du skulle prøvd å være i jobb, ha en ettåring og en mann som jobber på sjøen du. Fikk litt lyst til å smelle til deg, unnskyld meg, det er sikkert tungt for deg også.

Skrevet

Ja gudameg , deg synes jeg skikkelig synd på....ELLER IKKE !!!

Prøv heller å sett litt pris på ting og vær glad for at du får betalt for å gå hjemme å synes synd på deg selv ! Herregud !!

Bare vent til ungen kommer, da blir ting slitsomt da, noe ikke du kommer til å takle særlig bra !

Skrevet

Tror kanskje ikke du skal få flere barn etter dette. Hvordan tror du det er å gå gravid med en 2 åring i tillegg? Sutrepave...

Skrevet

å fydda.. noen som ikke tåler at andre må ut med ting :S jøsses...

for HI sin del så har jo hun det tøft nå.. hvem har sagt at hun ikke setter pris på ting..

dere virker trangsynte.

Skrevet

sier jo at jeg setter pris på ting. så ikke kom med den.. heller les innlegget godt nok før dere svarer..

å hvem har sagt at jeg skal bli gravid nå ungen er 2 år????

har faktisk tenkt på det før jeg ble gravid. at jeg skal vente til mini er blitt stor nok til å kunne klare seg litt selv.. være ferdig med bleier å at jeg ikke trenger å hjelpe å kle osv.. leke litt mer selvstendig osv osv osv..

utrolig vanskelige dere damer må være ellers som bare skal angripe hele tiden..

HI

Skrevet

Hva feiler det dere sistnevnte her? Noe må det være. Antageligvis har dere et elendig liv så lite rause som dere er!

Tror dere det er en konkurranse om hvem som har det verst? Er det derfor dere setter henne på plass? Svake mennekser...

Skrevet

foreslår at dere som er så krasse leser gjennom hovedinnlegget en gang til.. dere har tydeligvis IKKE gjort det..

Skrevet

Ha ha, ja du kan jo slå deg sammen med den andre taperen her inne og skaffe noen illegale modningspiller...

Tipper du er under 22.

Skrevet

Det handler om å ha litt perspektiv på ting, frøken Svanger. Kanskje det blir lettere å se at du ikke har det så ille når det finnes andre som har det ganske mye mer slitsomt enn deg. Og de folka blir en smule provosert når du klager

Skrevet

er faktisk 32 år gammel.. å jeg jobber fullt. når jeg sier jeg går mye hjemme er fordi jeg ikke orker å ut etter jobb eller ut i helgene..

HI

Skrevet

He he, du kommer til å få sjokk når ungen er ute... Får krysse fingrene for at den ikke har kolikk da *ler*

Skrevet

Tro meg når jeg sier det er bedre å holde ut noen uker til!!!!

Jeg hadde et jævlig svangerskap, men skulle gjort mye for å slippe en prematurfødsel som det endte i, det er værre for baby og deg!

Skrevet

vil jo at hun skal være klar :) så det er jo det som motiverer meg. at hun modnes og koser seg frem til fødsel.

ille å høre at du ikke hadde det noe godt :( hvor mange uker var du på vei da babyen din kom?

Skrevet

Jeg var 29uker på veg, selv om det gikk bra var det vannvittig tøft de mnd vi var på sykehus!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...