Gå til innhold

Utfylling av permisjonssøknaden..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å bli gal..hehe..

Når det gjelder fedrekvoten: Kan samboer ta en dag fri i uken, (feks fredager) samtidig som jeg er hjemme?

Jeg har jobb nå, men har kun kontrakt fram til i juli engang (termin er i februar) så jeg har liksom ikke noen jobb å gå til, om jeg må jobbe mens han tar fedrekvoten.. Ikke har jeg lyst til å ut i jobb før tulla vår nærmer seg ett år heller.. Ja, jeg må søke på jobb i permisjonstiden, men jeg har ikke lyst å jobbe før hun er som sagt nærmere ett år..

Jeg skjønner INGENTING!

Og må vi virkelig NÅ bestemme når vi skal ha ferie i permisjonstida?

Og bestemme hvilke datoer pappaen skal ha permisjon?

GUD! jeg blir sprø:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff...skjønner åssen du har det!! Vi vred hodene våre vi også, da vi fyllte ut vårt skjema. Vi skrev bare at vi ikke skulle ha noe ferie i den perioden, og når det gjelder når pappan skal ha perm, så skrev vi heller ikke noe på det, for vi vet ikke enda åssen vi vil gjøre det. Vi tar det som det kommer, pengene får du jo nå uansett.

Det går helt greit å ikke fylle ut ALL info nå, det viktigste er jo termin, lønnsopplysninger ol. Pengene kommer uansett!!

I verste fall; fyll ut så godt du kan og ring NAV og spør om de trenger mer info...

Ellers vil jeg anbefale deg å rett og slett ringe NAV, og spør dem de eksakte spørsmålene du har, for helt ærlig; å forstå de skrivene/brosjyrene dems er IKKE lett!!

Masse lykke til!!!

Skrevet

Tusen hjertelig takk for god informasjon og gode råd:)

Ble litt lettere i hodet nå, følte jeg holdt på å miste det ei stund der, hehe..

Nei, det er pinemeg ikke lett å skjønne de skjemaene, og vet du, vi var nede på NAV for ei ukes tid siden i håp om å få litt hjelp, men ho dama som var der hadde jo søren meg ikke peiling selv engang..

Men vi får gjøre som du sier da, å bare fylle ut termindato, når permisjonen min skal starte ( tre uker før termin ) og hva vi tjener osv, så får vi ta det andre på sikt..:)

LITT enklere dette, enn alt det dritet som står på skjemaet jaa;) hehe..

Igjen tusen takk!

Skrevet

For at pappan skal kunne være hjemme må du være i jobb. Men dere kan utsette den delen av permisjonen som pappan skal ha til etter at du har kommet deg i jobb, såvidt jeg vet.

Hvis dere ønsker å være hjemme sammen så er feriedager løsningen. Dvs at du er i permisjon og pappan tar feriedager.

(men jeg er enig i at det ikke er lett. Jeg er vant til å jobbe med skjemaer og har en jobb hvor jeg lager en rekke slike selv. Konkluderte med at minstekravet for å forstå NAV sine skjema måtte være en doktorgrad ;-)

Skrevet

Mooch: Hahahaaa!! Du har helt rett; man MÅ ha doktorgrad for å forstå NAV sine skjemaer!!

Men heldigvis er det sjeldent nødvendig å fylle ut hvert eneste felt. Det går som regel greit uansett :P

Skrevet

Hei.

To ting:

Dersom du ikke tar "ferie" fra permisjonen får du utbetalt både permisjonspenger og feriepenger i juni. Hyggelig med mye penger da, men du kan velge å heller ta fire uker ferie fra permisjonen og dermed få fire uker lenger tid sammen med babyen.

Det du setter opp av permisjon og ferie nå. kan du endre siden. Bare ta en telefon til NAV i rimelig god tid. Men husk at selve fordelingen av permisjonen mellom deg og faren må avgjøres nå.

Lykke til:-)

Skrevet

Hei

Er snart ferdig med min permisjon. Min mann har hatt 1 dag pappapermisjon i veka i 30 veker (kvar fredag). Desse dagane har eg stort sett vore heime. Du er ikkje pliktige til å jobbe den dagen han har permisjon, men du kan. Eg har vel jobba 4 av dei 30, dei resterande he ej vore heime, vore på kafe, rett å slett kosa mej. Det he vore min fridag:)

Skrevet

Jeg har fått forklart med teskje på NAV=)

Far kan ta fedrekvoten når han vil innen tre år, men vil han ikke benytte kvoten det første året må det gis beskjed til NAV slik at det blir registrert at han har tilgode.

Jeg har heller ingen jobb å gå til, og vil da motta dagpenger de dagene far er hjemme md barnet, siden det da er min "jobb".

Så hvis f.eks far er hjemme èn dag i uka, så vil jeg da gå fra permisjonspenger til dagpenger den ene dagen han er hjemme. Vi trengte heller ikke fylle ut når far skulle være hjemme da vi sendte papirene, for det kan man bestemme underveis.

Vanvittig tungvint alt sammen, men håper du forsto noe=)=)

Skrevet

Melony2: Så vi MÅ fordele det nå altså? Mellom meg og far?

Vi vet jo enda ikke hvordan vi skal gjøre det. Vi har tenkt å kanskje la han ta permisjonen når jeg er ferdig med min.. Men som sagt, vi vet ikke helt.

Vi får fylle ut det vi vet da, og heller gå inn personlig på NAV-kontoret, for så å høre om det mangler noe, så får vi skrive det på der og da i tilfelle.. iiiik!

Hehe, utrolig bra kommentar om at en må ha doktorgrad for å forstå NAV-papirer.. Det er så rett så rett!!

Tusen takk for svar alle sammen;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...