Harald Ripultfør Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 Hvor ville du reist, hvorfor? Noen som har vært begge steder?
erteposen + 4 Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Jeg har vært begge steder, og kan ikke velge. To helt forskjellige steder. Roma er finere hele året rundt, Praha kan være sur og kald. Liker du klassisk musikk, moderne dans eller svart teater er Praha fantastisk - sammen med en arkitektur som er slående. Roma blir en aldri lei av og aldri ferdig med. Ikke reis når det er for varmt. Felles for begge steder er at en kan tjene på å gjøre litt research før en reiser slik en unngår turistfellene.
Harald Ripultfør Skrevet 23. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. november 2008 Har tenkt å reise i januar, da blir kanskje praha litt for surt og kaldt? Jeg er så dårlig på dette her for jeg har aldri vært noe særlig ute å reist..
Lady Ivory Skrevet 23. november 2008 #4 Skrevet 23. november 2008 Også bør det kanskje legges til at Praha er billig og Roma er svindyrt?
Harald Ripultfør Skrevet 23. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. november 2008 Tenker du da på selve reiseutgiftene, eller mat og shopping på turen?
Lady Ivory Skrevet 23. november 2008 #6 Skrevet 23. november 2008 Tenker på maten, drikken, hotellet etc.
Harald Ripultfør Skrevet 23. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. november 2008 Ok.. Har du vært i Praha? Hvordan er været i januar? Prøver å finne det ut på nettet, men finner bare ut alt annet..
Gjest Skrevet 23. november 2008 #8 Skrevet 23. november 2008 Jeg skal til praha i desember! Har aldri vært der før. Regner med det er kaldt osv., men jeg reiser for shopping og forhåpentligvis julesteming...har hørt det skal være så nydelig der vel juletider med markeder osv.. Gleder meg. Mange av venninnene mine sier det er helt supert i praha...
tante grusom master of law Skrevet 23. november 2008 #9 Skrevet 23. november 2008 Jeg har vært begge steder, og må si at jeg helst drar tilbake til roma. Det er den vakreste byen jeg noengang har vært i. Lengter tilbake dit hele tiden. Sist jeg var der så var det i februar for noen år siden, og da var det kaldt, men når solen skinte så kunne man sitte i bare genseren og sole seg! Helt nydelig. Dyrere enn praha, men det er verdt pengene! Anbefaler å bo på et hotel nær Piazza navona.
Mrs. X Skrevet 23. november 2008 #10 Skrevet 23. november 2008 Jeg har vært i begge og kan egentlig ikke velge..Nydelige byer begge to. Men ved nærmere ettertanke ville jeg dratt til Roma i januar, pga det kaldt i Praha....
Gjest Skrevet 23. november 2008 #11 Skrevet 23. november 2008 Tre ganger har jeg vært inne på skravle i dag. Tre ganger har jeg lest "Praha eller rompa?". Hm. Jeg ville reist til Praha fordi jeg allerede har vært i Roma - eller til Roma fordi jeg allerede har vært der og det er en by du ikke blir ferdig med...
Gjest Siklerotte Skrevet 23. november 2008 #12 Skrevet 23. november 2008 Praha - simpelthen fordi jeg ikke er overbegeistret for Roma, og forsåvidt har vært dere flere ganger i Praha. Dessuten er jo Praha en ganske fin by. Når det er sagt hadde jeg egentlig ikke vurdert å dra noen av stedene igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå