Gå til innhold

Oppussing av badet, noen som har gjort det selv?? =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har akkurat kjøpt hus og skal pusse opp badet. Det er nytt toalett,badekar og servant der, så det skal vi ikke bruke noe penger på. Men skal da ha nye fliser/fibo plater på alle vegger, nytt gulv og nye skaper/skuffer/speil og lys... eventuelt et nytt tak. Badet er ca 8 kvm stort.

Er det noen her som har pusset opp badet sitt og gjort det meste selv? Hvilke løsninger valgte dere, og hvor mye penger brukte dere på alt?

Samboeren min er snekker så han kommer til å gjøre alt selv, eventuelt få hjelp av bekjente :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle egentlig stått på skravlesiden dette her men :P Sånn kan det gikk!

Skrevet

Men du kan få svar for det!

Jeg er elektrikker og gubben er snekker, vi er fag nerder og akuratt pussa opp badet sjøl. jeg anbefaller deg å legge gulv belegg. høres trist ut, men det er mange fine belegg å finne hvis man leter. da trenger du ikke mebran, gulvet er varmere enn fliser, det er 100% vanntett og det er lettere å rengjøre. Med vanlige varmekabler kan du få merker på gulvbelegget over tid. men med sjølregulerende varmekabel er det helt trygt å legge belegg. I våres øyne er det idioti å legge fliser. Fugene er ikke tette, hvem vil ha et utett bad??? hehe, men dette er det sikkert mange meninger om.

Skrevet

Tusen takk for svar, alt hjelper! =)

Skrevet

Hei!

Vi har også pusset opp badet vårt selv. Husker ikke hvor mye vi brukte. Men veldig lite i forhold til hva jeg hører andre har brukt. Tenker vi har brukt 30 - 50 tusen. Hvis dere er rimelig handy og praktiske både hva angår feridigheter og valg av interiør og praktiske løsninger er det mulig å få det til. Jeg stemmer for fliser på gulvet rent estetisk. Men er enig i at man ikke skal tro fugene er tette nok til å dusje rett på dem. Vi har lagt smøremembran på gulv og 10-15 cm opp på veggen, men har valgt å sette inn dusjkabinett. Alle klager over at kabinett er så pyton å rengjøre. Men velger man riktig kabinett trenger ikke det være det største problemet. Uansett er det biligere å bytte ut et kabinett en siden å rive ned flisene fordi du ikke klarer å få fugene rene eller fordi du har lekkasje i kjelleren. Vi kjøpte alt interiøret nytt, men hadde flaks og tok oss tid til å vente på gode tilbud som dukket opp. Fikk både servant, speilskap, dusjkabinett og toalett til redusert pris. Skapene forøvrig har vi kjøpt å Ikea. Det sparte vi mange tusen på. Servantskapet som er i et dyrt baderomsmerke valgte vi med hvit høyglans på dørene. Disse ser helt like ut som Ikea sine baderomsskap i hvit høyglans. Så kjøpte vi bare ekstra håndtak fra baderomsbutikken slik at Ikea skapene ser mer eksklusive ut, og alt matcher.

Lykke til! Husk at det tar 5 ganger så lang tid som du tror.

Skrevet

Hey!

Jeg er maler og ville bare fortelle at dere må være forsiktig under svangerskapet å drive med oppussing som innvolverer skadelig avdamping osv fra maling,beis o.l. D finnes alternativer da,som går fint...heller bruke dette=) Jeg kan nemmelig ikke jobbe med min egen jobb i svangerskapet akkurat pga av at jeg alltid er inærheten av maling beis eller lakk.så vær forsiktige når dere pusser opp barnerommet=)

Skrevet

Hei å hå!! Vi har akkurat pusset opp badet, totalrenovert det faktisk.....slo ut vegger og lagde skikkeli stort.... vi meislet opp betonggulvet å reiv en del av det gamle selv. Siden vi er barnevernspedagog og offshorearbeider, så kan vi ikke noe om det og fannt ut at vi villa gjøre det skikkelig og fikk derfor folk til å gjøre alt. Vi hadde snakker og murer, rørlegger og elektrikker til å utføre alt arbeid, det er viktig å tenke på at hvis du får fagfolk til å gjøre det er forsikringen gyldig, altså, skulle det skje noe, blir det en diskusjon mellom de som gjorde jobben og forsikringsselskapet om det skulle være noe, vi slipper å argumentere. vi får også et våtromssertifikat som sier at badet er utført av fagfolk, i tilfelle vi skulle selge. Vi har kjøpt stor steamdusj og ny innredning da..... og alt nytt av skap hyller skuffer og toalett, dette skal jo ikke dere ha, men vi har betalt ca 100 tusen utenom dette, for elektrikkerarbeidet, nye kabler i gulv, flis og murer, snakker å rørlegger...vi har flyttet sluken og lagt inn en ny kurs, og selvfølgelig er alt av jordfeilbrytere og det som har med strøm inkludert. Jeg anbefaler INGEN som ikke er faglig kyndig til å pusse opp eget bad, ikke etter jeg har sett hvordan det gjøres..... det er verd pengene og få det skikkeli utført, bad pusses bare opp en gang hvert 30 år ca, så da er det verd d!!

Lykketil med oppussingen!!

Skrevet

Hei, dette er det bare å fraråde mot, slik mange gjør over. Vi skal også pusse opp litt, óg gjøre mye selv, men rørleggerarbeid og flislegging etc. setter vi vekk.

Naboen kjøpte sin leilighet for ikke lenge siden. Der hadde forrige eier pusset opp selv, og måtte punge ut til de nye eierne idet vannlekasjoen var et faktum. Det er regler for hva som er godkjent på bad, takk og lov. Vannskade er det nemlig ingen forsikringsselskap som dekker.

Men tak, lys, skap og speil kan dere jo fikse selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...