jentelykke + guttelykke Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 Hvordan trappet dere ned på ammingen, og når slutttet dere helt? Eller kanskje dere ikke har sluttet? Når planlegger dere det i så fall? Jeg fullammet de første 6 mndene, nå er snuppa snart 7mnd, og får fast føde 4 ganger om dagen. Hun vil nesten ikke ha mm på dagen, kanskje en eller max to ganger. Hun vil ha til kvelds og gjerne to/tre ganger på natt/morgenkvist. Når er et vanlig å gå over til kun morgen - kveld amming? Vil gjerne høre deres erfaringer
Helann og lillebror Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Her er vesla 8,5 mnd og får 3 måltider med fast føde. Veldig varierende hvor mye hun spiser, regner med at hun blir mindre interessert i morsmelk når det blir litt større mengder mat stabilt over tid. Nå ammes hun etter hvert måltid og i tillegg om morgenen og 1-2 ganger om natta. Ikke svar på alt det her, men sånn har iallfall vi det:-)
Fullrulle86 Skrevet 23. november 2008 #3 Skrevet 23. november 2008 min gutt er snart 7 mnd å får 4 måltider fast føde og mm etter hvert måltid, men det er ikke så mye han vil ha når han er mett så noene ganger får han mellom måltidene heller. han får også hver kveld og morgen. skal slutte med natta nå) Har tenkt å amme til han kan begynne med kumelk. Han tar verken flaske eller kopp så jeg orker ikke dille med mme når jeg har nok brystmelk:o)
mamsen=) Skrevet 23. november 2008 #4 Skrevet 23. november 2008 snuppa mi er også 7 mnd nå og jeg ammer før hvert måltid, lurer på om det blir for mye noen ganger.. .men så lenge hun både spiser og drikker bra så er det vel ok tenker jeg. hun sier i fra om hun blir mett håper jeg:) hun spiser 3 faste måltider om dagen. men jeg lurer på om hun bør få mme etter hvert måltid når man skal trappe ned på amminga?
Nenya^juni2010 Skrevet 23. november 2008 #5 Skrevet 23. november 2008 Her var det fullamming til 6 mnd, et fast måltid i tilleg fram til han var ca 8 mnd. Når han var 10 mnd begynte jeg å jobbe og han var hjemme med papsen i 8 uker. Da fikk han pupp morgen, middag, kveld og 1-2 ganger om natta. Etterhvert ble middagspuppen mindre og mindre intr og nå ammer jeg på morgenen, engang på natta og til kvelds. Han er 17 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå