Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 Jeg lurer på om jeg egentlig passer til A4-liv. Har aldri hatt det, har alltid levd veldig langt fra det folk forbinder med A4. Men nå er jeg, i forhold til mitt tidligere liv, mine tidligere aktiviteteter, evner og interesser litt stuck, mildest talt, pga småbarn, graviditet, hus og gubbe. Aldri hadde vel noen trodd at jeg var den som skulle slå meg til ro med mann og barn. Men jeg, vi, har det jo veldig ok egentlig. Er mye ved det gamle livet, fri og frank, som jeg overhodet ikke savner. Man kan jo bli skikkelig lei av bare å ha seg selv å tenke på! Så sånn sett er det godt med egen familie. Men det er et litt kjedelig liv tuftet på rutiner, og med lite av de aktiviteter etc jeg hadde før. Småbarnstilværelsen er jo en fase som ikke varer evig. Men blir nesten litt bekymret for å bli snever av å dasse rundt i bleieskift og husarbeid. Blir nok bedre den dagen jeg får impulser på arbeidsplassen igjen... gudskjelov. Enda jeg er veldig takknemlig for å ha min lille familie! Andres tanker om dette og lignende?
Gjest Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Hvis det å være på en arbeidsplass er å betrakte som impulser fra noen utenom A4-livet så er det vel nokså snevert i utgangspunktet.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #3 Skrevet 23. november 2008 Absolutt ikke.. Jeg kommer fra en familie der det har vært episoder der pappa har rapt så mye og mamma har ledd så høyt at vi har blitt kastet ut av resturanter Ikke akkurat en A4 familie..
Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #4 Skrevet 23. november 2008 Hva er grunnen til at du er så besk, Sug lut? Er du veldig frustrert? Lever for A4 siden du er så lite raus med andre?....
Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #5 Skrevet 23. november 2008 Så sur kjerring som sug lut skal du lete etter lenge...må ja det dødskjipt siden hun er så surmugge....
Gjest Skrevet 23. november 2008 #6 Skrevet 23. november 2008 På en måte. Ingen er jo egentlig helt A4 egentlig, alle er vel litt sær på sin måte. Jeg tenkte vi sikkert er relativt A4 av oss, men da vi snakket med banken og han vi har hatt som kundebehandler skulle slutte fikk vi høre: "Jeg prøver så godt jeg kan å finne en spesiell saksbehandler til dere som vil passe dere godt, for dere er jo ikke akkurat helt A4 kunder", så kanskje vi ikke er det likevel? hehe...
Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #7 Skrevet 23. november 2008 Folk har rutiner fordi det er praktisk, ikke fordi det er så moro å være A4. Barn må ha mat hver dag, man må ha klær, tak over hodet - det krever en jobb, det krever at man stiller opp når man skal. Du trenger ikke å være veldig A4 for å få til det, det kan du klare som A6
Gjest Skrevet 23. november 2008 #8 Skrevet 23. november 2008 Hvis du kaller det der beskt så har du ennå mye å lære. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #10 Skrevet 23. november 2008 Hva er det med raping og latter som ikke er A4? Alle normale menneskr raper og ler.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #11 Skrevet 23. november 2008 Takk for kommentarer. Bortsett fra sug lut sin som jeg ikke skjønte at hadde mye for seg... For min del er jeg nemlig så kjempeheldig å ha super jobb som virkelig er en berikelse og som stadig byr på nye, spennende utfordringer! Så det er vel ikke rart jeg savner den? Jeg er dessuten et menneske som har mange ben å stå på - noe folk ofte ser ut til å synes er veldig positivt! Og det synes jo jeg og - er jo derfor jeg ikke har levd A4 før nå nylig Har tittet en gang til på innlegget mitt og tenker at jeg kanskje har godt av en periode med noe annet. Ikke minst tid til å være tilstede i småbarnsfase og svangerskap, få det med meg slik det er med sjarm og slit. Tid til refleksjon og til å prøve litt annet. Tid til å fundere på videre veivalg. Jeg merker jo at jeg overhodet ikke mister meg selv av dette. Snarere tvert imot! Føler meg enda tryggere på at jeg vet hvem jeg er, hva jeg kan, mine potensialer og hva jeg står for Så sånn sett skal du ha en liten takk likevel, sug luten, sure luten - for at du kom med den kommentaren din, he-he! Jeg ser nemlig nå at jeg likevel ikke blir så altfor lenge i A4 og at jeg lærer og utvikler meg nå også! Dessuten: Tror ikke man alltid skal være redd for litt A4. Alle må finne hva de trives best med. Det viktigste er jo å trives!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #12 Skrevet 23. november 2008 He-he, tipper sug lut gremmes ihjel av over å ha vært til hjelp for noe som helst. Var nok høyst ufrivillig at hun kom deg til unnsetning, HI.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #13 Skrevet 23. november 2008 He-he, sug luten er nok ikke fornøyd med å ha vært hjelp, nei. Komisk!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #14 Skrevet 24. november 2008 Uff,nei her er det bare rutiner fordi jeg har barn. Jeg har laken skrekk de luxe,og middag lager jeg som oftest fordi jeg må. Kan fint begynne å rydde og vaske hus etter 22.00. Går jeg å legger meg til normal tid og jobber for normale legge tider på meg selv,fungerer jeg ikke i det hele tatt. Merkelig og svært irriiterende,synes sååå synd på meg selv.
Huldretuss Skrevet 24. november 2008 #15 Skrevet 24. november 2008 Tror vel sug lut mente at arbeidslivet er vel ganske A4. Er vel ikke spesielt originalt å jobbe?
Gjest Rabarbra Millicent Skrevet 24. november 2008 #16 Skrevet 24. november 2008 Et lite håp for menneskeheten
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #17 Skrevet 24. november 2008 Jeg merker ofte at jeg sliter litt med dette a4 livet jeg er nødt til å leve når som jeg har barn. Er kjemprgle i barnet mitt og gla for at jeg har fått lov til å oppleve alt det fantastiske et svangersakp og et barn gir! Men jeg merker jeg sliter veldig i forholdet med min samboer. Jeg er ikke skapt for et a4 samliv (trofasthet, rutiner, absolutt åpenhet osv). Dette er noe som antageligvis fører til at jeg snart blir singel igjen, alenemor. Og da blir kanskje ikke ting fullt så rutineprega mer. Bare når jeg har barnet mitt da. Tror ikke alenemor tilværelsen er noen drømmesituasjon, men sånn kan det gå... Har alltid tatt valg, andre aldri ville turt å vurdere engang. Hatt behov andre ikke harog ser på et forhold på en annen måte enn de fleste. Er ikke da lett å skulle leve et "a4" familieliv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå