Harald Ripultfør Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 Hvordan er det å bo litt utenfor sentrum? Ca 5-8km? Og hvordan er det der i Januar? Hvor mange dager bør man ha? tenkte egentlig på en langweekend, men er det sånn at man bør være lengre for å få med seg litt?
Gjest Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Jeg har vært i Roma, men jeg er egentlig ikke den rette til å svare på innlegget ditt.... vi bodde nemlig midt i byen, rett ved Pantheon. Kunne gå til alle de kjente stedene. Så jeg vet ikke hvordan det er å bo litt utenfor sentrum. Jeg skal tilbake til våren, og velger nok å bo like sentralt da. Synes det var mye av opplevelsen jeg da, å bo "midt oppi" alt sammen. Og ha alle cafeene og restaurantene på hvert gatehjørne rett utenfor døra. Men det er jo mulig det er rask og god transport inn til sentrum, og da er det sikkert bra det også Vi var der i oktober. Da gikk italienerne i dunjakker og vi i t-skjorte... Aner dessverre ikke hvordan det er der i januar. Men det jeg ville sjekket er om det evt er oppvarming på hotellrommet, sånn at dere i alle fall ikke fryser dersom det skulle være kaldt. Vi var der en langhelg, og det holdt fint. Da rakk vi over alle severdighetene, men dro ikke noe særlig på shopping. Men jeg vet jo ikke hva dere ønsker å få med dere.
Harald Ripultfør Skrevet 23. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. november 2008 Jeg vil jo gjrene også bo litt oppi det da.. At det er litt cafeer og sånn rundt der vi bor, men jeg aner ikke hvordan det er utenfor sentrum.. aner ikke hvordan det er i sentrum heller Takk for svar
Harald Ripultfør Skrevet 23. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. november 2008 Jeg ser jo foresten nå at det er ca 500 dyrere per pers for 4 stjerners hotell midt i byen, istedetfor 3 stjerners utenfor byen, så det var jo ikke så mye dyrere da. Litt kjedelig hvis man har 3 dager, men må bruke mye tid på å komme seg til og fra byen!
lion79 Skrevet 23. november 2008 #5 Skrevet 23. november 2008 hei, jeg har bodd 1 ar i roma. Vil anbefale aa bo sentralt. da kan maa gaa til det meste. Er en nydelig by!!!!! I januar kan det vaere host temperatur, men det kan ogsaa vaere ganske kaldt. hoy luft fuktighet, sur vind etc... tror du maa folge med paa vaer varselet for du reiser.
Blir en til to? Skrevet 23. november 2008 #6 Skrevet 23. november 2008 hei! var i roma for 3 år siden. bodde da 15-20min med metroen fra termini. på dette hotellet: http://www.hotelmarcoaureliorome.it/eng.htm det gikk veldig fint, var butikker og noe kafeer tror jeg rundt der. veldig koselig. men metroen dit stoppa å gå kl 9 eller noe på kvelden, så da måtte man ta taxi eller buss som også gikk veldig fint. jeg var der en uke. da rakk vi noe shopping og de aller fleste severdighetene. synes det var passe. men kan nok klare seg med en lang helg også. har aldri gått så mye som da vi var der! var der i september/oktober, så aner ikke hvordan det er der i januar. *håper på å reise tilbake neste år*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå