Gå til innhold

Flere med menn som jobber borte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min er sjåfør, og er borte hjemmefra annenhver natt. Tenk om fødselen kommer igang en natt han er borte?? Men håper at det går greit. Heldigvis bor mamma 5 min unna, hun må kjøre om han ikke er hjemme.

Flere som har det sånn? Hvem skal du evt ta med istedet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min jobber i nordsjøen, så er borte i 2 uker, hjemme 4. HVIS det skulle skje at han er ute akkurat da, så har han nok ikke sjans å rekke å komme hjem tidsnok. Men dette er min 3., så jeg skal nok klare meg alene om jeg må ;)

Skrevet

Min er pendler, 5 timers reise unna. Og pga reiser og annet kan det fort gå 3 uker mellom hver gang han er hjemme.

Nå har jeg termin ved nyttår, så da kommer han hjem til jul og blir hjemme til fødselen er over. Så jeg satser på å ikke få før termin. Til sykehuset skal jeg alltids komme meg. Bor i kjelleren hos svigers for tida, så har jo kjentfolk i huset om ting plutselig skulle skje. Og siden jeg er førstegangs er det ikke sikkert ting går så fort heller, så det er en mulighet for at han kan rekke frem i tide. Hvis ikke, tror jeg at jeg foretrekker å være alene.

Skrevet

Godt at jeg ikke er alene!!

Er redd for at han ikke skal rekke frem...Vil så gjerne ha han med, det er jo første bebis også.

Vi har jo ikke råd til at han skal ta fri så lenge, så han kan ikke ta fri fra jobb før det er igang helt sikkert, så litt nervepirrende.

Satser på at fødselen begynner ei natt han er hjemme ja!!

Heldige dere som helt sikkert får han hjem til fødslen!! :D

Skrevet

godt vi er flere her!!! min jobber i nordsjøen 2+4. men han kommer hjem 4 uker før termin og reiser egentlig den 11 og jeg har termin den 14 feb. så da tar han permisjon da. så da er det bar å krysse fingrene for at det ikke blir en altfor tidlig fødsel:o) og heller ikke for sent..hehe er ikke så greit.

Skrevet

Min samboer jobber i Nordsjøen 2-4.

Han skal reise på mandag og kommer hjem om 2 uker. Så skal han ikke på jobb igjen før Mars. (Heldigvis) For han tar ut permisjonen han har igjen etter storesøster.=)

Terminen er 13.Jan, så vi er sikkret for denne gang...

Skrevet

Heldige dere... Håper virkelig at min mann kommer seg hjem ja!!

Ikke noe problem å ha med mamma, men det er jo så spesielt med første mann, at for begges del ville det være så utrolig synd om han gikk glipp av det!!!!

Skrevet

jeg tvinner fingrene, men han kommer jo hjem som sagt fire uker før termin så får håpe det rekker. men tenker jo på det, må si det. bekymrer meg faktisk veldig. da har jeg ingen i næreheten så håper det går bra altså. tvi tvi for alle

Skrevet

Heisann

Min mann jobber også i nordsjøen. Går på 11 des, jeg blir satt igang 18 des. Har gitt grei beskjed at hvis han skal reise ut den 11, så skal han inn seinest 2 dager før jeg blir satt igang. Jobber selv også i nordsjøen & vet at ting ikke alltid går som planlagt med helikopter om vinteren (f.eks ising). Tar ingen sjangs på at han skal inn samme dag som jeg blir satt igang, 1 uke ut i turen hans og at flighten blir kanselert pga dårlig vær. Heldigvis reiser han stort sett ut fra bergen, det er masse helikopter inn fra gullfaks feltet & han blir prioritert ved plassmangel om noe skulle skje før tiden. Tror egentlig at han slipper å reise ut de 5 dagene, men man vet jo aldri. Lykke til alle sammen, håper at vi alle får mannen med oss på fødestuen :o)

Skrevet

Heia..

Min samboer jobber og i nordsjøen med 2-4 rotasjon... Eg har termin fredag 28.nov og han kjem heim på tirsdag 25.nov. Han skulle egentlig vert på jobb til 2 des, men har nå ordna det slik at han berre jobba ei veke..

Dei har jo drittordninger med tanke på fødsel og slikt. Dei får berre 7 dager fri fra turen fra den dagen me føder. Så me kan nå risikere at han må jobbe inn igjen den veka han blir heime, om eg ikkje føder i løpet av den veka... Er det mulig liksom.

Eg var i utg.pkt ikkje særlig positivt innstillt til at han skulle reise på jobb 18. nov når eg hadde termin 28, men då me ikkje klarte å fikse det på andre måter fant eg ut at det var bedre at han drog første veka, slik at han i det minste ikkje må jobbe inn igjen 2 veker etter den litle er komt.

Har fått mamma og pappa på besøk så det gjorde det litt tryggere at han reiste. Har i tillegg hatt følelse på at eg ikkje føder før termin, helst over tida, så då roa eg meg med det.. Og nå er det jo berre to dager til han kjem heim, så trur nok det vil gå så bra atte.. Men det som blir skiten nå er at han nok må jobbe inn igjen siste veka ein anna gang, for eg tvile nok på at denne babyen vil ut før den 2 des;-)

Mange fordeler med slik jobb, men mange ulemper og. Men eg prøve å lære meg litt av innstillinga som mannfolka ofte har, ALT ORDNE SEG! For det gjere jo som oftest det;-)

Skrevet

Min kjører trailer, men er heldigvis ikke borte mere enn maks 20 timer i slengen. De lengste turene har han heldigvis unnagjort en uke før termin, så da er han sånn noenlunde i nærheten etter det:-))

Skrevet

Min mann jobber også i nordsjøen, 2-4!

Etter turnusen hans så er han på jobb når vi har termin men de har sagt han kan forskyve den hvis babyen kommer da el før! Han har utgang ifra Stavanger så han rekker nok ikke hjem hvis det skulle skje mens han er ute. Men på jobb må han, ikke får han permisjon og ikke kan han ta sykemelding da han ikke har jobbet dær så lenge men han kan få jobbet inn de 2 uken hvis han vil så vi satse på det.

Jeg "nekter" og føde uten han så vi satser på at babyen kommer før han skal ut på jobb. Har ingen andre jeg vil ha med på føden heller, kanskje hans mor men satser på at han når det!!

Ser det er mange hær som har menn som jobber i nordsjøen, lurer på om noen kanskje er på samme plattform???

Skrevet

Min jobber på statfjord B med utreise fra Bergen=)

Deres da?

Skrevet

det har jeg også.hjemme annehver natt.2 ganga mi var jeg alene på fødselen:( håper virkelig han får være med 3 ganga for han har jo aldri fått vært med enda.så vil virkelig ha han med denne ganga:)kjenner ikke veer og kynnere så jeg vet jo ikke når fødselen er i gang og han har ikke rukket fram.fødselen går fort!styrmann han.jobber en og en halv time unna og det er jo ikke bare å løpe fra jobben,men håper virkelig han kan få være med denne ganga:)oppleve det han også.det er jo noe spesielt.ikke det samme når han kommer noen timer etter.hadde med mi mor første ganga og 2 ganga var jeg alene.gikk bra alene denne ganga,men denne ganga vil jeg mest av alt ha medmin mann:)håper de rekker fram alle fedre da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...