Gå til innhold

Er det jeg som er urimelig her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en samboer som er borte 5 uker, og hjemme 5. Fra før har jeg en på halvannet år. I starten av forholdet så kom han hjem, var hjemme i to dager også dro han til en kamerat for å spille i 2-3 dager. Han gjorde ikke det denne gangen han kom hjem, så han forstod nok det.

Nå er jeg gravid i uke 18. Har slitt en del med blødninger og kramper i magen. Fikk beskjed at jeg har en lavtliggende morkake og at jeg måtte ta det med ro. Han hadde avtalt denne helgen at han skulle til denne kameraten for å spille.

Halvannet åringen min hadde meslinger og 42 i feber. Jeg hadde kramper i magen, var kvalm og skikkelig uvel. Har vært mye inn og ut av sykehuset den siste uken. Allikevel så både avtalte han med denne kameraten og ville dra dit!

Det endte med at han ikke dro, selv om det var det han ville.

Nå mener denne kameraten at jeg utnytter snillheten hans og at jeg tvinger han til å være hjemme, selv om jeg sa til han at han skulle dra om det var det han ville. Selv om det ikke er det JEG ser på som normalt i et forhold.. Er jeg helt teit??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke en samboer, men et stort og uoppdragent og umodent barn. Han på sin side har greit losji når han ikke er borte. Kom deg ut av det, bruk din familie eller venner, men det der fortjener ingen å leve i.

Skrevet

same tenkte jeg sug lut .. 42 i feber .. LEGE kansje ?? dessuten (uten å si at du er slik ) men mange utnytter slike "jeg er så syk " for å holde mannen hjemme.sier ikke at det er slik til deg men mange gjør det slik ..

kansje han kunne fått dratt etter mini var lagt, så om det ble mye urolighet hjemme hos dere etter mini var søvnet så kunne han kommet hjem ?

Skrevet

altså samme ikke same :Pgår litt fort innimellom ;P

Skrevet

Jeg kontaktet selvfølgelig lege, men så lenge det er meslinger, så er det ikke noen behandling mot det. Det eneste var at jeg måtte få feberen ned, noe jeg selvfølgelig gjorde med paracet. Om tilstanden ble verre så skulle jeg komme til legevakten med han.

samboeren min hadde avtale med denne kameraten om at han skulle komme ganske tidlig på dagen, så jeg forstod det slik at det ikke var noen vits i at han dro kl 20 på kvelden.

Jeg LATER ikke som at jeg er syk. Jeg har som sagt hatt blødninger. Får ikke lov å løfte og egentlig ikke bevege meg særlig mye. Han har vært med meg på sykehuset ganske mange ganger den siste uka.

Skrevet

At han da i det hele tatt får ideen om at det er greit at du er hjemme aleine sier jo bare at han ikke kommer til å stille opp etter fødselen heller.

Skrevet

Hadde barnet ditt hatt 42 i feber, så hadde det vært innlagt på sykehus.

Meslinger? Barn er vaksinert mot meslinger nå til dags (med mindre foreldrene er sprengte i huet og ikke vaksinerer da)

Skrevet

pleier egentlig ikke å svare på slike innlegg jeg, men.... det er jo helt håpløst for andre enn deg selv og muligens de som kjenner deg godt å finne ut hva du skal gjøre. virker ikke som det er bare denne episoden som irriterer deg, men at det er flere ting som ligger og murrer. kanskje det er på tide å ta en "oppvask"? snakke om forventningene dere har til hverandre. det gjør vi ofte her i huset. hos oss blir det ofte uenigheter når vi har ulike forventninger til situasjoner. slik som nå ligger min mann og sover ennå etter ei real fyllekule i går, mens jeg er opp med minstemann. men dette er helt greit fordi han var opp med gutten å går, så jeg fikk sove litt lengre. så i dag har vi vært ut og tillet tur og kosa oss, mens pappa er "syk". hehe...

Skrevet

Bare en liten bemerkning til denne: selv vaksinerte barn kan få meslinger. Lever du i en plastboble siden du ikke vet det?

Skrevet

har det noe å si hva kompisen hans mener og tror? handler det om han? er jo ikke det du skal tenke på nå..

menn har en tendens til å skylde på oss når de ikke vil ut selv..

sier at: neeei, dama er ikke i form. vil ikke la henne være hjemme alene.. etc etc selvom vi kansje er helt fine i formen..

så jeg syns egentlig du bare burde snakke med typen om hvor alvorlig ditten og datten er rundt din graviditet. at dere er sammen om dette..

Skrevet

Hvorfor i all verden får du enda en unge med ny mann når du allerede har en unge på bare 1,5 år med en annen og dere da tydeligvis ikke har vært sammen så lenge at dere kjenner hverandre en gang?

Nå har du selv valgt å få unge nr.2 med mann nr.2 innen 2 år så da får du bite tenna sammen og jobbe for forholdet.

Skrevet

Ja syns du er teit som drar på deg flere unger med en samboer som er som en unge og. Til en kamerat for å spille i dagesvis??? Hallo, er han en kjønnsmoden 12-åring, og hva har du imella øra?? Rimelig tomt der og, visst du har valgt en sånn type.

Skrevet

"I starten av forholdet så kom han hjem, var hjemme i to dager også dro han til en kamerat for å spille i 2-3 dager."

Mulig jeg er sær, men dette er ikke et menneske jeg hadde sett på som aktuell som partner i det hele tatt.

Men gjort er gjort, du har valgt å få barn med denne personen og må forholde deg til han resten av livet, så du bør nok ta en alvorsprat med ham i forhold til hvor dere står og forholdet hans til ansvar og deltakelse i ditt og barnas liv videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...