Fireblade Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 Hei, Sliter med hodepine, har hatt det fra tid til annen siden jeg ble gravid, men nå har jeg hatt hver dag de siste 4 dagene.. Tar dere Ibux e.l. mot hodepine? Jeg har aldri vært opp i den problemstillingen før så jeg ble rett og slett litt usikker på om det er trygt å ta det eller om jeg bør la det være???
tessa 82 Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Paracet er greit å ta, men Ibux skal man holde seg unna...
majsen81 Skrevet 23. november 2008 #3 Skrevet 23. november 2008 Hei! Jeg sliter også meg hodepine nesten hver eneste dag, men prøver å ikke ta smertestillende for en hver pris. Hvis du ikke klarer å la være, skal du IKKE ta Ibux. Ta heller paracet. (Ibux kan skade fosteret, spesielt sent i svangerskapet). Jeg har kjøpt lavendel-olje på apoteket som jeg smører i pannen, tinningene og nakken når hodepinen melder seg. Jeg inbiller meg at det hjelper, men det som hjelper er sikkert det at man blir avslappet av lavendel.. Tar kun paracet om det er så ille at jeg ikke holder ut. For meg hjelper det også og legge seg med en varmeflaske på nakken:) Prøv det!
Guttemamma75 Skrevet 23. november 2008 #4 Skrevet 23. november 2008 Det går helt fint å ta paracet så lenge du holder deg innenfor doseringen på esken (det gjelder uansett om man er gravid eller ei forresten) men ibux skal ikke gravide ta..... Sakset fra felleskatalogen: Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Se Kontraindikasjoner. Skal ikke brukes i 3. trimester. Hemming av prostaglandinsyntesen kan ha skadelige effekter på svangerskapsforløpet og/eller den embryonale/føtale utviklingen. Bruk tidlig i svangerskapet kan gi økt risiko for abort, kardiovaskulære misdannelser og gastroschisis. Skal ikke brukes under 1. og 2. trimester hvis ikke strengt nødvendig. Ved bruk hos kvinner som forsøker å bli gravide, eller i 1. og 2. trimester, bør dosen være lav og behandlingsvarigheten så kort som mulig. Den absolutte risikoen for kardiovaskulære misdannelser er økt fra <1% til 1,5%. Risikoen antas å øke med dose og behandlingsvarighet
LillaGorilla♥♥ Skrevet 23. november 2008 #5 Skrevet 23. november 2008 Det samme gjelder alt som inneholder ibuprofen, feks Ibux-geleen, Ibumetin osv..
vibz666 Skrevet 23. november 2008 #6 Skrevet 23. november 2008 Spurte legen om akkurat dette fikk beskjed om å ikke ta ibux, men kunne ta paracet å panodil zapp. :-)
to_tette? Skrevet 24. november 2008 #7 Skrevet 24. november 2008 paracet er greit, ikke ibux likevel bør du bare ta smertestillende hvis det er helt nødvendig. du bør jo aller helst la være
LeneL79 Skrevet 24. november 2008 #8 Skrevet 24. november 2008 Har slitt mye med hodepine selv, og migrene. Prøv akupunktur... Jeg ville absolutt ikke ta noe smertestillende, så jeg prøvde det. Har ikke hatt vondt i hodet på over en mnd, og det er veldig uvanlig til meg å være. Så det funket på meg ihvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå