gullis og snuppis Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 Er det prevensjonen som har sviktet eller har dere "slurvet" med prevensjonen? Synes stadig jeg hører om folk som blir gravide uten at det var planlagt, og synes det er litt rart, da jeg trodde de fleste prevensjonsmidler er ganske sikre så sant de brukes riktig... Er ikke ute etter å "ta" noen her. Bare litt nyskjerrig
Murkli - med en liten gutt:) Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Heia:) Jeg "slurvet", glemte en pille og da var det gjort.
Gjest Skrevet 23. november 2008 #3 Skrevet 23. november 2008 I vårt tilfelle virket ikke kobberspiralen som den skulle. Satte den inn, den virket i 6 mnd og plutselig den 7. mnd virket den ikke lenger (skal vel i hvertfall virke i 3 år...). Legen som tok den ut kommenterte også at "denne sitter jo akkurat som den skal ... rare greier...) Men, det spørs om ikke det ligger til slekta, for mamma ble også uplanlagt gravid med kobberspiral ;-) (Så der har jeg for ikke å drøfte prevensjonsvalg med mammaen min).
strikkemegihel Skrevet 23. november 2008 #4 Skrevet 23. november 2008 Uplanlagd, ja, men absolutt ønska likevel. Er nok eit av dei tilfella der vi ikkje brukte noke prev, men trudde det var ei sikker periode. Så kjempeoverraska vart vi ikkje. Men på førstemann brukte vi 1.5 år og hormonhjelp, så det var litt festlig å bli gravid på dette viset.
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 23. november 2008 #5 Skrevet 23. november 2008 Jeg ammet fortsatt yngstemann, og vi brukte ikke noe prevansjon i tillegg...passet på syklus og prøvde å være forsiktige -den gang ei! Fikk direkte SJOKK når jeg fant ut jeg var gravid igjen, hele verden ble, helt ærlig, lagt i stummende mørke i noen dager. Kjente ingen glede i det hele tatt... Jeg er i prinsippet imot abort, men tanken svinset faktisk innom da...*huff* Det er fælt å tenke tilbake på reaksjonen min- for jeg er så glad for babyen i magen i dag! Kan ikke vente til han kommer:) Nå er han mer enn ønsket!:=):=) Han får 3 kjempespente, flinke storesøsken til å leke med - og jeg tror det kommer til å bli supert med to tette små:=)
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 23. november 2008 #6 Skrevet 23. november 2008 Vi bommet på "sikre perioder", brukte kondom, men åpenbart ikke i riktig periode! :-) Hun er absolutt ønsket, det ble bare to litt tette søsken!
Blå03, Blå 09, Rosa11 Skrevet 23. november 2008 #7 Skrevet 23. november 2008 Vi hadde vært sammen i halvannet år og brukt dong hele tiden, og aldri hatt noe uhell eller problem med det... Tredje feriedagen sprakk den gitt, uten at vi merket noe Hoppet i sjøen og badet lenge, sånn for å prøve å minske sjansene for å bli gravid noe, hehe... Tenkte at det skulle gå bra, siden vi kun hadde hatt det ene uhellet. 1 dag etter forventet mens så tok jeg en test, og jommen var den ikke positiv! Vi hadde ikke tenkt å få barn sammen ennå, selv om vi hadde lyst på. Var enige om å vente et par år... Så kan vel si vi var litt satt ut! Men alikevel brukte vi ikke mer enn 6-7 timer på å begynne å glede oss til å bli foreldre, abort var vel igrunn aldri noe alternativ når vi først var gravide Gleder oss kjempe masse!!
mini nr to på vei Skrevet 23. november 2008 #8 Skrevet 23. november 2008 Jeg har en nydelig gutt på 3 år...Vi fikk sjokk da vi fant ut at jeg var gravid med han.. Var da ca 7 uker på vei. Hadde ikke tenkt tanken engang pga jeg gikk på p-pille, og hadde ikke slurvet! MEN jeg hadde gått på en sterk type antibiotika, og fikk i ettertid vite av en lege at denne mest sannsynlig hadde tatt knekken på virkestoffet i p-pillen! Veldig glad for det idag da Lillegutten som er i magen nå er planlagt..
moder3 Skrevet 23. november 2008 #9 Skrevet 23. november 2008 Slurvet med prevensjon men brukte angrepillen neste dag. Det jeg har funnet i ettertid er at det ikke er noen sikker forskning på akkurat hvordan den virker, men at den sannsynligvis forskyver eggløsning. Tolker det da som at det altså ikke funker dersom en allerede HAR eggløsning på det tidspunktet. Så planlagt var det ikke, men likevel gledelig.. )
lchristin-nydelig tulle Skrevet 23. november 2008 #10 Skrevet 23. november 2008 vi snakket om vi skulle få en til eller ikke. jeg reagerer veldig på all type prevensjon,har prøvd alt, men endt i livmor bet. og syk kropp..så vi bestemte oss for at han skulle en tur til legen. skulle bare en tur til syden først....hehe menselv om det ikke var mening, så er vi kjempe glade i dag!! og gleder oss sååå masse til den lille tulla vår kommer til verden. uplanlagt eller ei.
Plutselig_gravid Skrevet 23. november 2008 #11 Skrevet 23. november 2008 Ble gravid på synfase p-piller. Uten slurv. Tok pillen til samme tid hver dag. Ble kjempesjokkert da jeg fant det ut.. Vi hadde bare kjent hverandre i 3 mnd nemlig. Nå har sjokket lagt seg og vi gleder oss
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 23. november 2008 #12 Skrevet 23. november 2008 Ble gravid med synfase, og slurvet ikke AKKURAT den perioden, men hadde slurvet mye i forkant, så tror nok at den ikke hadde full effekt. Til dere som bommer på sikre peripoder og får sjokk når dere ble gravide så må jeg bare le litt..Sikre perioder er ikke prevensjon
Amabolla Skrevet 23. november 2008 #13 Skrevet 23. november 2008 Omgangsjuka + minipillen er ikke en heldig kombinasjon så da sitter jeg her da-snart 7 mnd på vei-hehe. Og det er heilt greit for meg:) Men nå er jeg selv ett levende bevis på at spiral kan feile....
Gutt, jente og ? Skrevet 23. november 2008 #14 Skrevet 23. november 2008 Med nr 1. så gikk jeg på p-pillen. Han var absolutt IKKE planlagt!!! Men etter sjokket ga seg, var alt bare jubel. Han er det beste som har skjedd oss!! Han skal nå bli storebror om noen mnd, men denne gangen gikk vi inn for å bli det. Det er helt seriøst, jeg gikk på p-pillen. Skulle begynne på sykepleien og alt var lagt opp de neste årene hva som skulle skje. Ble rimelig SJOKKET da jeg av alle mennesker, plutselig var gravid.
Gutt, jente og ? Skrevet 23. november 2008 #15 Skrevet 23. november 2008 Glemte å få med at selv om vi var i sjokk, var aldri abort noe vi engang tenkte på, ikke noe å snakke om!!! Selv om det skjedde det som skjedde, tok det ikke mange timer før sjokket var blitt til ren glede. Den lille i magen var hjertelig velkommen uansett hva =)
tone-29 Skrevet 23. november 2008 #16 Skrevet 23. november 2008 Jeg ble også uplanlagt gravid med Synfase p-piller som ikke var slurvet med. oppdaget det ikke før jeg var ca 9 uker på vei. (Dette måtte legen kjenne seg fram til på livmorstørrelsen) jeg hadde hatt mensen og alt innimellom... Jeg følte meg plutselig så gravid, fikk større bryster, og jeg som hadde slanket meg og blitt så tynn og fornøyd, begynte plutselig å få mage... Så da var det bare å ta en test. Det er ikke så lett å vite når dette kan ha skjedd, legen tror jeg er 14-15 uker på vei, har ennå ikke fått time til UL, men det blir bra da å få en sikker termindato. Jeg vurderte å ta abort, jeg og mannen min var begge enig om at vi hadde fått de barna vi ville ha... har en på 5 år og en på snart 2...og det er en håndfull. Tror ikke ennå det har gått opp for meg at jeg faktisk er gravid...og i alle fall ikke for mannen min. Men nå er jeg glad vi ikke tok abort - skjønt tanken på fremtiden som 3 barnsmor skremmer meg litt. MAnnen min derimot, begynte selvfølgelig å tenke på bilproblematikk med en gang... Men poenget mitt er, at man kan bli gravid uplanlagt, selv om man har brukt prevensjon...
Eso Skrevet 23. november 2008 #17 Skrevet 23. november 2008 Her var det et uhell i den forstand at det var litt for mye flytende innabords... (Bursdagen til sambnoeren, og jeg er visst bedre enn jeg trodde til å blande Irish Coffee... ) Gikk litt fort i svingene, og det var nok med den ene gangen gitt! Nå er det 4 uker igjen til termin, og vi gleder oss som små unger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå