Gå til innhold

Da var jeg hjemme igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha skrevet her på onsdag at jeg hadde oppdaget blødninger så ringte jeg tilbake til sykehuset og fikk beskjed om å komme ned.

På sykehuset ble jeg undersøkt og fikk disse båndene på magen... Jo da jeg hadde rier, ikke noen farlig blødning men ble lagt inn. Riedempende drypp og lungemodnings sprøyte. Fått beskjed om at nå må jeg slappe av, ligge i ro og ikke anstrenge meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var godt å høre at det gikk bra!! Velkommen igjen!!Det er bra å få slik lungemodnings sprøyte i tillfelle du skulle føde før, noe du sikkert sannsynligvis gjør! Men de sa ikke noe om at de trodde du var lengre på vei da??

Skrevet

Nei jeg er ikke lengre på vei! De målte den til at jeg var i uke 30 + noen dager. Er jo 31+2 i dag.

Legen som jeg snakket med i dag sa at jeg måtte ta det veldig med ro i de neste 3 ukene så er jeg over 34 uker... Men håper jo at den vil bli der inne så lenge som mulig!!!!

Skrevet

Dette går fint, jeg hadde akkurat samme som deg med premature rier i uke 30. Føden stanset det, og nå er jeg uke 40+1, ingen komplikasjoner:) Men du bør nok også la være å ha sex frem til du er fødeklar, det fikk vi streng beskjed om av legen vår. Lykke til, håper du går frem til termin eller når du er klar :)

Skrevet

Ja jeg fikk beskjed om ikke sex, trening eller fysiske belastiniger og slikt i alle fall de tre første ukene! Etter det så stopper de jo ikke fødselen.... Har termin 25 januar... men håper jo at han holder seg i magen så lenge som mulig.. i alle fall til over nyttår! hehe

Skrevet

så kjekt å høre at du var hjemme igjen og alt er bra. :)

Har tenkt pådeg,opplevde det samme for i uke 31. MÅtte og være sengeliggende i noen dager og fikk 2 modningsprøyter.

Nå i dag er jeg i uke 34,noe som føles veldig godt :D

Skrevet

Ja jeg fikk jo to sanne lungemodningssprøyter.. Om 3 uker så er jeg jo i uke 34 og da er jo mye av "faren" over... Tenker jo lissom at man kan jo aldri være sikker på hva som evt kan skje med premature barn, og de har det jo helt klart best i magen så lenge som mulig!

Men jeg slett med dette med første mann også! han stoppet de fødselen på 3 ganger, så de tror at det kan være kroppen min som er sann! Har fått beskjed om at flere i familien (da jentene som er "ordentlig" og ikke inngifte) har hatt de samme problemene... Men kan jo også være tilfeldig!

Skal i alle fall ta det med ro hjemme i et par dager og skal til legen å få meg sykemelding i morgen, helst aktiv, siden jeg går på skole så kan jeg kjenne litt på det selv. Jeg fikk nemlig lov til å gå tilbake på skole men ikke ha fulle dager.. Ingen trening, ikke sex, ikke hockey, ikke fysisk aktivitet... bare ta det med ro og være rolig. får lov å gjøre litt daglige ting men innen en vis grense.

Legen sa også at hvis det skulle sette igang igjen føre uke 34 så var det liten sjangs for at de stoppet fødselen, det pga modnings sprøyta... men han sa at han tvilet på at det skulle skje noe så lenge jeg klarte å være i ro! Jordmora sa at hun ikke ville se oss igjen føre over nyttår, den sa jeg meg enig i! Men er veldig glad for at de tok meg såpass seriøst, og selv om jeg kunne få dratt hjem i går så ville jeg være en dag til og det fikk jeg. Det var viktig at jeg følte meg trygg og sikker selv som legene og jordmødre sa!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...