Gå til innhold

Seriøst spørsmål om eggløsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig uregelmessig mens, og har "mensen"/blødning omtrent annenhver uke i perioder. Nå har jeg hatt med 1 ukes mellomrom de siste 6 gangene, for eksempel. I perioder kan jeg også gå måneder uten.

Jeg har vært til gynekolog, som bare kunne fortelle at jeg ikke oppfylte kriteriene PCOS el lignende kjente sykdommer. Jeg hadde visstnok cyster på eggstokkene.

Jeg skal droppe mer detaljer, for det er egentlig bare én ting jeg har gått og grublet på og håper noen kloke hoder kan hjelpe meg med:

Rekker jeg ha eggløsninger når jeg blør så mye?!

Min mann vil nemlig vente lenge med prøving, og jeg er redd for at jeg har sjeldne eggløsninger, og kanskje vil trenge en del tid til prøving. (finner så godt som aldri noe EL-slim)

Tror dere jeg kan slå det fast utifra hyppigheten på mensen? For man kan vel ikke ha EL under blødninger, og det ville vel ikke gått med noe festing av egg, da, uansett?

(litt grønn her: / )

Setter stor pris på svar!:-)

Takk; )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst så vil jeg bare si at jeg forstår at du er litt frustrert, hadde jeg også vært, men er det ikke lurere å spørre de du har vært i kontakt med om dette ? De burde jo vite det. Jeg vil bare at du skal få korrekte svar slik at du gjør det rette :) Øsker dere lykke til, og håper noen andre her kanskje kan svare noe mer fornuftig enn meg.

Skrevet

Kan virke som om det er noe i veien med hormonene dine. Jeg ville spurt gynekologen om å få ta noen hormonprøver, da vil du få vite om du har el osv...

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar, begge to:-)

Jeg forstår det dere sier, og vet at jeg må oppsøke hjelp for å få skikkelige svar.

Dessverre var det en veldig ubehagelig opplevelse med den gynekologen jeg var hos, på Medicus. Hun gav meg ingen svar på det jeg lurte på.

Hun tok en test som hun sa viste at i løpet av det siste halve året hadde jeg hatt en eggløsning. Og på grunnlag av det mente hun at det ikke var noe vits i å sjekke mer - hun påsto at jeg nok overdrev når det gjaldt uregelmessighetene. eg spurte hva det betydde med cystene, og hun sa: "Tja, si det.... hm, den som kan svare på det!" Jeg følte ikke at jeg ble tatt seriøst, og kvir meg litt for en ny runde: /

Tror du er inne på noe når det gjelder hormonforstyrrelse. Bare litt vanskelig å bli tatt seriøst før en har vært prøver lenge.

Jeg ønsker jo egentlig å vite om jeg har store el små sjanser til å bli gravid den dagen vi skal prøve.

Tenkte bare at noen kanskje visste om man kan ha EL under mensen, eller om det er umulig å bli befrukta med så ofte mens.

: )

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å gå til en annen gynekolog. Jeg gikk til en privat i høst. Han var jeg hos to ganger, betalte 1800,-, og ble bare mer forvirret. Han var litt som din... "Tja... kanskje, kanskje ikke... " Gikk derfor til fastlegen min og fikk henvisning til en offentlig. Der begynte jeg med å fortelle at jeg hadde vært hos en privat som bare sa "viss-vass" og at jeg derfor krevde å få skikkelige svar på det jeg lurte på. Denne gynekologen tok meg alvårlig og sendte meg rett til utredning, selv om vi bare har vært prøvere i 6 måneder. Utrolig godt å ha kommet til en som bryr seg og som får litt fortgang i sakene!

Lykke til med å finne en y gynekolog!

Skrevet

Finn deg en ny gynekolog- uansett om du prøver eller ikke skal det ikke gå så kort tid i mellom blødningene dine

I teorien så er det jo EL som styrer mensen (ikke omvent), men vet ikke helt hvordan dette blir når du har ting og tang såpass tett- kanskje høyre og venstre eggstokk er i utakt ;o)

vet ikke hvor mye dy blør- men noen kan ha småblødninger i etterkant av EL (men da tror jeg vi snakker småblødninger).

jeg har hatt noe sånt kluss selv, og også småblødninger mellom EL og mens.

Men finn deg en god gynekolog som du stoler på, og finn utav det.

Synes ikke du trenger å vente til dere begynner å prøve- blødninger hver 14 dag- er stress uansett om du prøver eller ikke, og et tegn på at noe ikke stemmer helt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...