:-):-) Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 Er det noen som har prøvd det her? Noen med erfaringer? Har vært samboer i mange år, har et barn, og skal gifte oss neste år... Og nå kommer samboer og mener han ikke vet hva han føler for meg lengre. Jeg er helt knust og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Vi har vært veldig lykkelige i alle årene vi har vært sammen og dette kom som en bombe... Vil parterapi kunne hjelpe? Ikke nødvendigvis for å få til å elske meg igjen (hvis det viser seg at han ikke gjør det) men i hvert fall for å få han til å selv vite hva han vil! Jeg føler det er litt tidlig å gi opp og vi er begge villig til å jobbe for å finne ut av dette. Håper noen kan hjelpe, jeg holder på å gå på veggen her. Har ikke spist eller sovet på snart to uker... og fungerer ikke i forhold til jobben eller barnet vårt...
:-):-) Skrevet 23. november 2008 Forfatter #2 Skrevet 23. november 2008 Ingen som kan hjelpe?? Er kanskje litt stressa.... men livet mitt holder på å gå i grus så jeg er helt på tuppa. Noen som vet hvor man kan få par-terapi? Oslo/Akershus området... Og hvor mye koster sånnt?
Gjest Skrevet 23. november 2008 #3 Skrevet 23. november 2008 Jeg & min mann gikk til slikt da han hadde vært utro (for 1,5 år siden). Og dem kommer med utrolig mange gode råd! Greide dem å redde oss tror jeg dem skal greie å "redde" de fleste, for jeg var ikke mye innstilt på å fortsette med han men ville gjøre et forsøk siden vi hadde barn sammen og jeg faktisk elsket han. Selvom jeg haaatet han mye mer på akkurat DEN tden ) Uansett, vi fikk utrolig mange gode råd om hvordan vi skulle ta vare på hverandre, hvordan følelser og vilje henger sammen osv. Vi gikk til familierådgiver, det var gratis. Anbefaler det på det sterkeste, tror det ofte kan hjelpe par ) Vi har forresten fått ett barn til og giftet oss, så at dem hjalp oss er ingen tvil om. Hadde jeg ikke fått hjelp de første ukene og gode råd hadde vi nok ikke greid oss videre. Masse lykke til! )
Gjest Skrevet 23. november 2008 #4 Skrevet 23. november 2008 By the way, jeg tror det er litt bryllupsnerver din mann har fått
Gjest Skrevet 23. november 2008 #5 Skrevet 23. november 2008 Ring familievernkontoret og bestill en time i morgen. Rådgivning er vel verdt å prøve. Vi var ved et brudd for nøyaktig 1 år siden og i dag har vi det vel bedre enn noen gang før. Ikke alle har samme erfaringer selvfølgelig, men det er verdt å prøve. Masse lykke til. Klem
CathrineM Skrevet 23. november 2008 #6 Skrevet 23. november 2008 Så trist å høre... Jeg er nok ikke til så mye hjelp, men vet at bufetat (i kommunen) tilbyr kurs i samliv og samlivsterapi, hvertfall i enkelte kommuner. Sannsynligvis er det lange ventelister for å komme med, men de kan kanskje tipse deg om noen andre, eventuelt private, som tilbyr denne tjenesten. Prøv ihvertfall, det er utrolig hvor mange som har funnet tilbake til hverandre ved å få litt "nøytral" hjelp. Lykke til, jeg håper dere finner ut av det. Klem
:-):-) Skrevet 23. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. november 2008 tusen takk for svar alle sammen.... Skal søke opp litt på nettet, å prøve og få bestilt en time i morgen allerede. Håper bare sambo er med. Han er nok det for han vil vel få orden på dette han og... samtidig kan han innimellom få meg til å føle at alt håp er ute. Jeg er så såra som jeg aldri har vært før og det gjør så utrolig vondt. Klarer ikke å forholde meg til dette i det hele tatt. Jeg har bodd hos en venninne den siste uken mens han har vært bortreist i helgen. I håp om at tid alene er det som trengs... noe det nå har vist seg ikke å være! Igjen tusen takk for svar!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå