Gå til innhold

kvalmen kommer tilbake.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hatt noe kvalme og oppkast, da særlig om kveldene, men nå har dette vært fint i ca 3 uker, men nå de siste dagene har det kommet noe tilbake. andre som har opplevd dette?

føler meg fremdeles trøtt og sliten, selv om legen min mente at dette kom til å bedres etter ca uke 11-12.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

for meg gikk kvalmen over rundt uke 9, før det var jeg kvalm døgnet rundt.

fra uke 16 har kvalmen noen ganger dukket opp igjen om morgenen. da tar jeg på mine SeaBand og den forsvinner i løpet av noen minutter.

forrige svangerskap gikk kvalmen og trøttheten over uke 13-14, kom ikke tilbake, men etter det var jeg mye svimmel. og man blir jo fortere trøtt og sliten

utover svangerskapet kan det godt hende at du opplever kvalme hvis du er trøtt og sliten, og hvis det går for lang tid mellom måltidene.

kroppen din kan altså reagere på påkjenninger med kvalme.

Skrevet

Jeg var kjempekvalm fram til uke 8-9, da begynte kvalmen og avta litt, men den kom til bake for fult i uke 12 ! Begynte på akupunktur i uke 16-17..Nå er jeg ett helt nytt menneske :) Er 22 uker nå.

Skrevet

Kvalmen har vært der hos meg fra begynnelsen. Uke 8 ble det værre og værre. Nå er jeg i uke 16, og det har ikke gitt seg enda (får afipran mot brekkninger så kaster ikke opp). Har gått til akupunktur men det hjalp ikke meg. Pass på å spis lite og ofte for å holde magen igang, drikk en del vann evt saft. Ha kjeks med deg, yoghurt, frukt og andre (helst sunne) ting du kan dytte i deg ;)

Skrevet

hei!

takk for gode svar:-)

kvalmen er ikke så ille, men syntes bare det var litt rart at den har dukket opp igjen, siden jeg her følt meg så bra i 3 uker nå. er 15+2.

men er nok som det nevnes her at det kvalmen kan komme når man blir sliten. tror nok at det stemmer godt for meg, for har nok vært sliten i det siste.prøvde og jobbe 100 %, men det ble tungt (jobber turnus på sykehjem) så nå har jeg fått sykemelding slik at jeg er vekk en dag i uka. så er det straks eksamen i det studiet som jeg holder på å ta. så nok blitt litt mye.

takk for mange gode råd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...