snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 bare lurer for vet men ikke kan spise rå egg og eggedosis.... så litt usikker på kokte egg, må de være hard kokt??....
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 du kan spise kokte egg, alt som er kokt kan du spise vettu! hadde sikkert funnet svaret hvis du hadde brukt google.no;)
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 23. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. november 2008 de er veldig varierende svar på google.... noen sier ja andre nei osv.... jm de burde vært noe sikkelig sted å få svar....
Babyønske �� Skrevet 23. november 2008 #5 Skrevet 23. november 2008 I Norge er det stort sett ikke problem med rå egg, for vi har ikke salmonella i eggene her(salmonella er forøvrig ikke skadelig for fosteret heller). Jeg har ikke problemer med å spise bløtkokte egg. Men vil du være sikker for din egen del, hardkoker du de.
Gjest Skrevet 23. november 2008 #7 Skrevet 23. november 2008 Igjen ... les matportalen sine sider. www.matportalen.no Er det ikke nevnt under kostholdsråd for gravide kan du spise alt du makter. Såvidt jeg husker er det bare måseegg det advares mot, så om du vil kan du spise vanlige hønseegg både kokt, stekt og rå. (Ikke google eller annet "tull" det er én side med kostholdsråd fra offentlige myndigheter, og da slipper du synsing og gammeldagse/feilaktige advarsler.)
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 23. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 23. november 2008 synest den derne matportalen var noe særlig jeg.... men de er min mening....
MintCondition Skrevet 23. november 2008 #9 Skrevet 23. november 2008 Hvordan da at den ikke var noe særlig? Fikk du ikke de rådene du ville ha?
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 23. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 23. november 2008 synest ikke den forklarte så bra... er mye man lurer på første gang man er gravid og er livredd for å gjøre noe feil.... så derfor synest jeg den kunne vært mer utdypene... skjønner??
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 23. november 2008 #11 Skrevet 23. november 2008 spør jm når du er hos henne, følg hennes råd! drit i hva som står her, du kan så og si leve HELT normalt selvom du er gravid, for syk det er jo du ikke..
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 23. november 2008 Forfatter #12 Skrevet 23. november 2008 er fullstendig klar over de ikke er en sykdom.....men jeg tar forhåndsregler jeg sluttet røyke to dager før jeg fant ut jeg er gravid... og drikker ikke cola eller kaffi etter jeg fikk svar.. jævlig ops på alt som kan være skadelig for fosteret.... greit de er mangen som gir faen og lever som normalt men jeg er mer opptatt av fosteret enn at jeg skal ta en sigg og spise fenalår....
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 23. november 2008 #13 Skrevet 23. november 2008 En sigg kan ikke regnes som mat..... utrolig dårlig eksempel! fenalår kan man spise om det er fryst så om man bare er fornuftig er de aller fleste sakene ok. Det er jo ikke grunn til å bli så panisk.
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 23. november 2008 Forfatter #14 Skrevet 23. november 2008 vel jeg føler de er viktigere de en å bli redd etter å spist noe.... nok av de som får panikk og blir stresset.. og de vet jo alle at gravide ikke må bli....så dere gjør som dere vil og jeg gjør som legen og jordmor sier... ellers takk.... er ikke panisk men forsiktig.....
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 23. november 2008 #15 Skrevet 23. november 2008 Så du insinuerer at vi andre som har svart på denne tråden her inne ikke følger de råd som er utsatte på matportalen eller av lege eller jordmor? Å om du mener så ille at vi andre ikke har moral i følge av henvisninger fra helesmyndighetene, kan jeg ikke fatte at du ville spørre oss...... Ta en telefon til legekontoret ditt å du vil få beskjed om å følge rådene på matportalen + en god portion suntfornuft når det gjeller sigaretter og alkohol....
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 23. november 2008 #16 Skrevet 23. november 2008 du er bare LITT panisk når du ikke tør å drikke cola engang, alt med måte da!
Gjest Skrevet 23. november 2008 #17 Skrevet 23. november 2008 Skulle akkurat til å si det samme! Selvom en er gravid, kan en jo såklart drikke både cola og kaffe.. Med måte såklart. En kan faktisk drikke en liter cola, eller to - tre kopper med kaffe hver dag. Sånn maks liksom.. Egg spiser jeg også med god samvittighet. både hard- og bløtkokte
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 23. november 2008 Forfatter #18 Skrevet 23. november 2008 jeg sier de er MANGE som ikke følger råd og de vet dere like godt som meg!!! jeg angrer på jeg spurte! hæretter ringer jeg legen!!.... er ikke intessert i frekke bemerkninger, selvom jeg stiller et spørsmål om noe jeg lurer på.... driter om dere mener jeg er panisk jeg sier bare de er bedre å være forsiktig!! å håpe de går bra... enn å ikke tenke....
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 23. november 2008 #19 Skrevet 23. november 2008 Ja, men vet du.. DA ringer du bare legen! verre er det ikke!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå