Gå til innhold

Er det du eller mannen som.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går på kontroller på HS med ungene?

Går til legen med ungene når de er syke?

Går til tannlegen med ungene når den tid kommer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jeg som gjør det.

Skrevet

Jeg går alltid, men mannen er med om han greier å få fri fra jobben, og som oftest gjør han det. Så vi går helst sammen.

Skrevet

50/50 vil jeg si. Og vi har gått sammen når vi har hatt fri.

Vi jobber begge skift.

Skrevet

Mest meg, men mannen har også gått med dem, til og med på barseltreff alene med babyen ;-)

Skrevet

Æ som gjør d..men mannen kan bli me vist han vill eller har fri fra sjøen.

Skrevet

Det er jeg (så lenge de er små, for da må de delvis bæres, eller kan slå seg vrange). Mannen min kan gjerne dra med 5-åringen, men det har ikke vært nødvendig enda.

Skrevet

Begge to til alle 3.. Men mannen kommer nok til og ta tannlegebesøkene siden jeg blir helt svett bare jeg kommer inn på kontoret til tannlegen.. hehe.. =)

Men Til hs og lege så drar vi sammen 98% av gangene.. =)

Skrevet

Den av oss som hadde permisjon når barna var så små. Nå bytter vi på. HS sa til mannen min sist at det er sjelden fedre kommer. De får "være med" mor og barn, men slipper sjelden til alene. Pappa er jo lege, og det er vel noe som overrasker han. På 70 tallet var det flere menn som kom til lege med barna, men nå kommer stort sett mor alene fordi det er mor som "kjenner barnet" best - også voksne barn.

De blir diskutert og snakket en del om på HS og hos helsepersonell. Pappa synes det er supersøtt når hele famiien kommer på kontroll, men jeg tror han skulle ønske at fedre tok retten/kontrollen fra mor som spesialist.

Jeg føler meg litt truffet, og maser på gubben om hva han skal huske å si/spørre om:) Jeg lå en periode på sykehus og begge gutta fikk skarlagensfeber og vannkopper i den perioda. Han ble jo supermann!! Var til og med innom pappaforum og fikk råd. Rødme:/

Skrevet

Vi går stort sett sammen. Ellers går den som har mulighet (stort sett mannen, siden han er student)

Skrevet

Det er meg som gjør alt sånt... (siden jeg jobber halvt og mannen jobber mye)... Siden jeg er sylepleier, er det veldig naturlig at jeg tar hun til legen/HS selv om mannen har fri. Der er jeg litt kontrollfreak.

Skrevet

Meg på den første.

Som regel meg på den andre, men ikke alltid.

Vil tippe det blir meg på den tredje også.

Skrevet

Jeg går hver gang.. Sambo har blitt med på kontroll 2 ganger..

Skrevet

Det er meg pga han sover om dagen siden han jobber nattskift..

Men har han fri så har han vært med til legen med junior..

Skrevet

Jeg som går til helsestasjonen nå fordi jeg er i permisjon, blir vel mest til det fremover og ettersom jeg nesten går rett i ny permisjon.

Jeg går til legen, men heldigvis sluppet unna det til nå.

Han har tannlegeskrekk og mye problemer med tennene, så det skal jeg hvertfall ta meg av.

Når vi begge jobber igjen kan det jo være at vi kan dele på sanne ting, bortsett fra tannlegen det har jeg lovt på tro og ære jeg skal gjøre...

Skrevet

Hvis jeg har fri så går jeg, hvis vi begge er på jobb går han. Er det noe akutt sykdom på kvelden går begge.

Skrevet

Jeg tok HS da jeg var hjemme, pappan hadde ikke permisjon.

1årskontrollen tok han siden jeg var helt ny i min jobb da.

Mens jeg var i permisjon tok jeg legebesøk, men etter at begge begynte å jobbe er det den som er hjemme med han den dagen, noe vi selvfølgelig deler 50/50 på, jeg har da ikke flere sykt barn dager enn han....

Det har vi ikke diskutert enda gitt... blir nok den av oss som har best mulighet i forhold til frister på jobb og slikt til å ta seg fri...

Skrevet

HS går enten begge på, eller kun meg. Enklest siden han jobber og jeg er hjemme. Hadde begge jobbet, så hadde vi nok byttet på å gå.

Har enda ikke vært hos legen med henne pga "vanlig" sykdom, men i utgangspunktet er det like stor sjanse for at jeg går som at han går.

Tannlegen blir nok meg, siden han har tannlegeskrekk =)

Og så er vi med jevne (og ujevne) mellomrom på kontroll på sykehuset, og da går vi begge to.

Skrevet

Det bytter vi på, eller gjør sammen om begge har tid til å være med.

Skrevet

Hs er det jeg som gjør.

Lege går vi begge 2, altså.. den det passer best for.

Tannlege tar han.. Jeg har aldri vært hos tannlegen med eldstemann. *tannlegeskrekk deluxe* klarer det ikke i det hele tatt, og for at jeg ikke skal overføre dn skrekken til ungene, tar han seg av den biten.

Skrevet

Har som regel vert meg som har tatt dei med til HS. Men han har vert der med dei aleine nokon gonger, sist var på tirsdag med sønnen som skulle på ein ny synstest, han hadde sjekka lengda og vekta hans også. Han er sjukemeldt grunna senebetendelse i albuen, eg er student men har snart eksamsen så det var viktigare at eg var på skulen den dagen.

Til legen så er det som regel eg, men han har vert med. Eg var på sjukehuset med vesla i sommer to gonger når ho måtte dit, var det beste det. Ikkje det at han ikkje hadde klart det men han ville ikkje vera med ho dit, ho var sletts ikkje frisk....han likar ikkje sjukehuset.

Til tannlegen har me vert to gonger og det var det eg som gjorde, begge to gongene.

Den som har anledning tar det så ,me byttar på da.

Skrevet

Da jeg var i permisjon, jeg. Nå, han. Han jobber slik at han har fri store deler av dagen.

Skrevet

Begge, det kjem ant på kven det passer best for til den aktuelle tiden.

Skrevet

Begge to har vær på kontroller på helsestasjonen.

Om han må til lege drar vel den det passer best for - har ikke opplevd det enda :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...