Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Hvilket gulv har dere på barnerommene? Vi bygger nytt og lurer på hva vi skal legge..

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde vi skulle bygge igjen ville jeg ha lagt linolaum (ehm.. hvordan skrives det?) hvertfall sånn belegg som var populært på kjøkken før.

Leste i et boligblad at det var veldig populært på barnerom nå. Fordi det er ekstremt slitestert og det er varmere enn tre og laminat.

Vi har soverommene i 1 etg. så det blir veldig gulvkaldt.

Kanskje hadde vi vurdert de nye vegg til vegg teppene som har kommet også. (mer allergi vennlig og lettere å renholde)

Ta en kikk på nye løsninger, før du går for en av de "gamle".

Parkett synes jeg hvertfall utgår på barnerom fordi det bli merker bare man nyser.

Skrevet

Heltre, parkett, kork eller gulvbelegg ville jeg brukt. Laminat er kald og veldig hardt, nesten som betong. Vi har laminat, men har et ullteppe som dekker nesten hele gulvet og det gulvet skal skiftes med årene. Såg verdens tøffeste og søteste jenterom for en stund siden. Feminint, men med gulvebelegg med sorte/hvite ruter i sjakkmønster.

Skrevet

Hva har dere nå da?

Vi hadde egentlig tenkt å legge parkett på alt sammen i 2etg. for å få helhet... men så kom vi til å tenke på at det kanskje ikke var så lurt med tanke på merker, og søl. men vi hadde tenkt å ha teppe eller noe oppå da..

Skrevet

laminat blir det ikke... hadde vert aktuelt om vi hadde varme i gulvene, men det skal vi ikke ha..

du tror ikke parketten blir grådig stygg?

Skrevet

Parkett =(

Vi dro ut parketten på stua/kjøkkenet og la laminat (alloc) istede. Nettopp pga alle merker. Vi hadde parkett der vi bodde før og det så ikke ut etter ett år uten barn.

Vi er knall fornøyd med laminaten, synes hverken den er hard eller kald.

Men vi tora ikke legge den på soverommene i frykt for at de skulle bli enda kaldere på gulvene.

Skrevet

MÅ bare få anbefale Korkgulv.

Vi har det på barnerommene i kjelleren og vi har ikke varmekabler der.

Men kork gulv er varmeisolerende, mykt å gå på og støydempende.

Selv om de tømmer lekekassene blir det ikke bråk i forhold til på parketten.

Er bare kjempe glad for at vi valgte dette gulvet, har hatt det nå i 4 år og gulvet er like fint. Enkelt å vaske over er det også.

Alle barn fortjener kork på rommet sitt!!!

Skrevet

Vi har laminat på nesten alle gulv og det kommer vi ikke til å velge i neste hus i hvertfall, er kaldt og hardt. Tror jeg ville valgt heltre, gjerne et som er litt spettet i mønsteret slik at man ikke ser hakk og sånt så godt.

Skrevet

Libido;

Dere har parkett på barnerommene nå da med andre ord? og angrer?

Skrevet

Parketten kan selvsagt bli stygg, men den kan jo slipes og lakkes på nytt når barna er ferdig. Personlig plager ikke litt stygg parkett meg på et barnerom. En nabo av oss la gulvebelegg over parkett, og vil gjerne det om et par år. En må jo legge lister på nytt, men det fungerer også. Parketten var på plass da de kjøpte det.

Skrevet

heltre furu har vi i hele huset og ja etter 5 år med unger og hunder på besøk er det jo merker på gulvet, men det er nå noe av sjarmen da, at det synes å være brukt!!! Det er ikke stygt, bare litt slitt =)) Og det er nok mange år igjen før vi trenger å pusse noe på det =))

Skrevet

I mitt drømmehus blir det kork på alle soverom, ville ikke vurdert noe annet. Det er ikke så slitesterkt som laminat så vidt jeg vet, men det er varmt, støtdempende, lyddempende og ser bra ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...