Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 Heisann, jeg har vært i svangerskapspermisjon og gjennom dette året har jeg tenkt på hva jeg skal gjøre videre. Drømmen om å bli jordmor har blitt forsterket og jeg tenker på mulighetene der. Jeg har lest en del på nettet om dette, men blir ikke så klok på hvilken beslutning jeg skal ta, derfor trenger jeg råd fra dere her inne:) Ser at i danmark har di egen jordmorutdannelse på 3,5 år noe som virker midt i blinken men det innebærer at familien må flytte ned, samboeren må få seg ny jobb og vi blir alene der uten noe hjelp til eventuelt barnepass av vår et år gamle datter. Her kan jeg ta sykepleier først på universitet som ikke ligger langt vekke, men det innebærer mye lenger utdannelse før målet er nådd. Jeg er helt sikker på at det er jordmor jeg vil bli. Men det jeg lurer på, hvordan er pensumet på sykepleien? Er det et vanskelig studium? Jeg er ikke noe flink i matte og prøver å unngå d til enhver pris men lese fag sitter godt:) Noen som har erfaring med å studere med barn? Noen som har fått barn under studietiden og hvordan har dette gått? Noen som har fullført eller holder på med jordmorutdannelsen i danmark? Jeg vil jo ikke nødvendigvis vente med barn nr.to til jeg er ferdig etter 6 år... Har noen noen råd å komme med. Føler jeg står i et veikryss med forskjelliger retninger men vet ikke hva jeg skal velge. Har gått to år på BI og holder på med kurs i arbeidsledelse men økonomi kompetansen min er jeg ikke særlig interessert å jobbe med... Takk på forhånd:)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Dette kunne jeg skrevet selv. Har akkurat samme drøm som deg. Har annen utdannelse og jobb nå men klarer ikke å slippe drømmen om å bli jordmor. Dessverre for min del så stopper økonomien meg akkurat for øyeblikket men håper å få spart opp en del penger og gjerne begynne på sykepleien høsten 2010. Da er jeg for øvrig 30 år, men bedre sent enn aldri. Har ingen konkrete råd å gi deg annet enn at jeg synes man skal følge drømmen sin så langt det er praktisk mulig. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #3 Skrevet 23. november 2008 Fra HI. Heisann, tenker du å utdanne deg i norge da? Hvilken by er du fra? JEg bor utfor stavanger og er 24 år så jeg regner med at jeg er rundt 30 når jeg er ferdig utdannet.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 Hei igjen. Bor i Stavanger jeg også. Skal jeg utdanne meg må det bli her i Norge, med sykepleien her i Svg først og så jordmor i Bergen eventuelt. Men det er langt frem gitt. Vil da være 36 år når jeg er ferdig, men det får så være
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå