bløtekaka Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 Trenger vi pass når vi skal med colur line til Kiel? Noen som vet?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Sikkert lurt å ha det med, men du trenger det nok ikke..
rampete robin Skrevet 23. november 2008 #3 Skrevet 23. november 2008 Du trenger det nok ikke. Passfrihet innen Schengen. MEN pass er den eneste gyldige norske legitimasjonen i utlandet så kan være lurt at minst en av dere har med dere dersom noe skulle oppstå :-)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 23. november 2008 #5 Skrevet 23. november 2008 Trenger ikke vise pass om de har vært i land..
~sjiraff~ Skrevet 23. november 2008 #6 Skrevet 23. november 2008 Hmm.. Vi måtte vise pass da vi kjørte i land.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 23. november 2008 #7 Skrevet 23. november 2008 Kanskje annerledes når man kjører i land, enn om man går i land de timene båten ligger til kai.. Vet hvertfall om mange som har gått i land, og de har ikke vist pass for å gå på igjen..
bløtekaka Skrevet 23. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 23. november 2008 Det er bare babyen vår som mangler pass. Vi skal ikke kjøre bil , så hvis alle vi andre har pass virker det som det skal gå greit da.
prekæs Skrevet 23. november 2008 #9 Skrevet 23. november 2008 Det er jeg temmelig sikker på. Hvertfall hvis man skal i land. Pluss at man kan innføre passplikt i spesielle situasjoner. (Ved terrorfare feks) Også innen Schengen. Måtte vise pass inn i Frankrike av denne grunn for ett par år siden, mener jeg. Det sto i hvertfall det i avisen den gangen.
prekæs Skrevet 23. november 2008 #10 Skrevet 23. november 2008 Du bør ha pass til babyen. Tenk hva som kan skje om babyen mangler identifikasjonspapirer når du skal hjem. Og dere blir stoppet og må legitimere dere.
~sjiraff~ Skrevet 23. november 2008 #11 Skrevet 23. november 2008 Rart om det skal være forskjellig. Men for å gå på trenger man ikke pass, bare for å gå av.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 23. november 2008 #12 Skrevet 23. november 2008 Vet hvertfall om mange som har gått i land, som også har vært med båten mange ganger, som aldri har måttet vise pass verken på eller av..
prekæs Skrevet 23. november 2008 #13 Skrevet 23. november 2008 Jeg har kjørt igjennom haugevis av scengenland opptil flere ganger uten å ha med pass. Likevel. Pass er eneste gyldige leg for utlendinger i alle schengenland. og i dette tilfelle kan de risikere å bli stoppet med en baby uten identifikasjonspapirer. Hva om det samtidig har blitt kidnappet en liten baby i Tyskland og tollerene er oppmerksom på dette? Kan i beste fall være nok til at de ikke får være med båten hjem.
prekæs Skrevet 23. november 2008 #14 Skrevet 23. november 2008 Er det jeg skriver her. Jeg mente. Uten å ha vist pass. Har alltid med:)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 23. november 2008 #15 Skrevet 23. november 2008 Som jeg har skrevet tidligere, så er det helt sikkert lurt å ha med seg.. Selvom jeg ikke tror de trenger det =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå