HønePøne, Lillemann og Tuppa Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 hva gjør man om man har sopp infeksjon under fødsel? tør ikke å bruke vaginal tabeletter fordi slimproppen har gått, og har 1-2 cm åpning.. kan vel ikke være noe behagelig å føde når man er litt i ulage der nede?
SannaMor Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Har hørt at det kan være litt mer utfordrende å sy rifter når moren har soppinfeksjon. Huden er liksom ikke like sterk. Men dette er bare noe jeg har lest av innlegg her inne, behøver ikke være sant. Men hadde jeg vært deg hadde jeg nok forsøkt å lokalbehandle med sånn salve iallefall.. Ikke stikkpiller. Så får du iallefall behandlet i området rundt åpningen, og forsøke få litt inni også. Vil anbefale prevaryl, ikke canesten. Canesten fungerer aldri på meg iallefall......
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 23. november 2008 #3 Skrevet 23. november 2008 Jeg brukte en canesten stikkpille i går, vet ikke om slimproppen har gått, men mistenker i det minste åpning. Har hatt mensmurringer og vonde og regelmessige kynnere en stund nå. Tror ikke det kan være farlig, det er jo ikke skadelig for fosteret uansett (se felleskatalogen.no). Jeg tenkte som deg; vil ikke ha soppinfeksjon under fødselen, det er ubehagelig nok etterpå som det er!
våken_om_natta Skrevet 23. november 2008 #4 Skrevet 23. november 2008 Ville definitivt gjort ALT for å bli kvitt soppinfeksjonen før fødsel. Barnet kan smittes, få trøske i munnen og smitte deg videre på puppene. Da får du et helvete i flere uker. Infeksjon der nede er en ting, på puppene er det helt grusomt og vanskelig å bli kvitt!!!
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 23. november 2008 #5 Skrevet 23. november 2008 Jordmor anbefalte meg å behandle det med en stikkpille da jeg var 41 uker på vei, og hadde 1cm åpning. Det er fordi vevet blir mer porøst med soppinfeksjon og det kan være lettere å få rifter. Du trenger ikke resept, bare gå på apoteket og spør. Kan bruke stikkpille, men skal ikke bruke innføringshylster som kan følge med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå