Gå til innhold

Hjemmetjenesten, hva tjener dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte som ufaglært assistent for en måned siden og ble skuffet over lønna. Jeg forventet ikke akkurat en kjempelønn og regnet med at jeg kom til å gå ned litt i timelønn, men jeg har gått ned 20 kr i timen! Og jeg jobbet i klesbutikk før! Jeg har jobbet som ekstrahjelp i butikk i 4 år (det regnes vel ikke med?) og deltid nesten 7 år (regnes det med i ansenniteten når kommunen fastsetter lønn?). Nå tjener jeg 124 kr timen. Har tenkt å spørre sjefen min til uka om dette er riktig, men ville høre her først hva dere andre tjener...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva ufaglærte assistenter tjener. Jobber selv som sykepleier på sykehus, og studenter som har vært i praksis hos oss har fortalt at de tjener mer på å jobbe på butikk enn å gå vakter som ufaglært. Derfor kan det godt hende lønna di er riktig, desverre.

Skrevet

Kommunen bruker bare relevant erfaring da de ser på annsinnitet. Så vil tro at du ikke får noe for å ha jobbet i butikk.

Jeg har jobbet som hjemmehjelp en del somre og da jeg ser tilbake på det i dag så skjønner jeg ikke hvordan noen kan leve av den lønnen. Jeg fikk som regel utbetalt rundt 20-24000 for 8-9 ukers jobbing, og det var da inkludert kjøregodtgjørelse.

Skrevet

Jeg har 142kr timen med fagbrev. Jobber i hj.spl. Så jeg synes ikke lønna var lite siden du har ingen ansennitet eller hvordan det skrives.

Skrevet

Det stemmer nok tror jeg. Jeg jobber som hjemmehjelp og har faktisk mindre enn deg i tmen- husker ikke nå som jeg er i perm, men...

Det de sier ang kommune og ansenitet stemmer ikke; så lenge du er ufaglært skal alt taes med relevant eller ikke! Kun sykepl, hjelpepl og omsorgsarbeidere som bare får ans. for kun relevant arbeid.

Jeg har fått med for butikkjobb og for når jeg har vært hjemme med de to andre barna mine(det er viktig å huske på)

Se på lønnslippen din hva det står ang. ans. der. Hvis du er usikker på om det stemmer burde du ringe til lønn og personal i kommunene din ev. fagforbundet g høre om det stemmer- de hvet jo hvordan det regnes ut;)

Skrevet

På 100% stilling tjener jeg 310.000 i året. Dette som hjelpepleier.

Full ans.

Skrevet

jobber som ufaglært assistent i hj.tj, ikke noe ans, 121 kr i timen, så stemmer nok det..!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...