Gå til innhold

fødselsforberedende olje gir meg soppinfeksjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med samme erfaring? Har inntrykk av at alle anbefaler at man smører seg med fødselsforberedende olje/jordnøttolje mot slutten av svangerskapet slik at mellomkjøttet skal bli med tøyelig til fødselen. Jeg har kjøpt den fra Weleda. Men etter et par netters bruk begynner det å klø der nede - akkurat som ved /soppinfeksjon, og jeg må smøre med Canesten i tillegg. Det er visst ikke noe gunstig å føde med sopp heller, så nå luer jeg på om jeg bare må droppe den oljen.

Jeg smører meg ikke i selve underlivet altså, (bare mellomkjøttet) men det er klart at en slik olje kan gli litt rundt... Men kanskje jeg gjør noe feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mandelolje er den oljen som har bevist effekt. men når tid smører du deg? Er viktig at du gjør det på kvelden før du legger deg, slik at underlivet får "lufte" seg. + at det ikke skal så mye olje til og at man må massere det inn en liten stund.

Skrevet

Mitt motargument mot legens anbefaling til å bruke olje i underlivet, var nettopp faren for sopp- noe som virkelig ikke er gunstig ved fødsel ifht rifting/revning! Jeg bruker en del når jeg masserer meg, men tørker alltid bort overflødig og unødvendig olje- og unngår hullet. Hvis jeg var deg, hadde jeg kuttet ut med en gang- det er ikke verdt det. Hvis poenget er å smøre for å massere, da kan du feks bruke aloe vera gele, kanskje det hindrer sopp i å vokse fram?

Skrevet

Jeg begynte å klø av jordnøttolje da jeg prøvde det ved forrige svangerskap. Gikk da over på Weleda sin olje, og det gikk kjempefint.. Så jeg har desverre ikke noen tips til deg siden du reagerer på den som var bra for meg.. -Annet enn å slutte med den..

Skrevet

Takk for svar. Fint å høre at jeg ikke er alene om dette. skal prøve rådet over - bare massere også tørke av alt som er overflødig - kanskje det hjelper. Ellers får jeg vel bruke oljen på magen for å unngå strekkmerker i stedet - noe må jo den fine olljen brukes til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...