Gå til innhold

Mareritt og søvnløshet hver eneste natt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å gå fra konseptene! Jeg kan ikke huske sist natt jeg sov en hel natt, uten å våkne enten av tissing, ubehag, kramper, mareritt, luft i magen, forstoppelse eller hva ellers måtte skje. Marerittene er alltid om at enten folk ikke tror på at jeg er gravid, selv om jeg ser ut som jeg har femlinger på vei, eller at noen prøver å drepe meg og babyen min mens jeg er høygravid. Hver natt våkner jeg mellom 1 og 3, og ligger våken til morgenkvisten da min mann våkner for å gå på jobb. Så sovner jeg igjen i et par-3 timer med flere mareritt. Jeg er så sliten at jeg knapt klarer fungere nå.

Noen råd om hva jeg kan gjøre? Er på randen til å spørre om sovemedisin som gir skikkelig knockout effekt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg våkner i 4-5 tida og er våken frem til 07-08-tida. Nå har jeg heldigvis ikke store problemer med mareritt-det er jo sånt som kan få en stakkar til å flippe ut. Selv har jeg etter to uker med magesmerter og luft, hatt to uker med forkjølelse, hoste og tett nese-som forøvrig er femte forkjølelse siden september. Prøv å ikke spise altfor mye før du legger deg, drikk rikelig med vann daglig(gjerne 2 liter- ha en flaske for å ha litt kontroll)Ikke ha det for varmt på soverommet. Snakk med noen om marerittene dine/Fortell handlingsgangen: Kanskje du får bearbeidet de og blir kvitt de? Du er hvertfall ikke alene, virker som de fleste gravide har endrede søvnmønstre, veit om mange som våkner i 4-5 tida og ligger våken i timesvis...

Skrevet

Jeg våkner som regel mellom 3 og 5 og ligger våken til 7-tiden med hodet fullt av bekymringer av alle slag. Har lest at dette er ganske typisk for gravide (hvorfor det tro? Skulle jo tro kroppen burde ta seg litt skikkelig hvile nå i tiden før fødsel og barsel?) Heldigvis plages jeg ikke av mareritt , da. Stakkars deg! Kanskje marerittene dine er en måte for kropp/underbevissthet å bearbeide angst og bekymringer på som du ikke får jobbet med i våken tilstand? I så fall vil jeg tro det hjelper å snakke gjennom maretittene dine mens du er våken og prøve å finne ut litt om hva redslene bunner ut i...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...