TrustNoOne (but Me) Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 ifølge forskning.no: http://www.forskning.no/artikler/2008/november/201564 Har aldri tenkt over at dysleksi kunne påvirke det visuelle utover skriftlige problemer. Siden vi har en del dyslektikere her inne - noen kommentarer til denne forskningsrapporten?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Jeg har ikke hatt ett eneste uhell, og har hatt førerkort i mange år, så det det gjelder ikke alle
Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #3 Skrevet 23. november 2008 Nå har jeg ikke testet linken din. Er det ingen som vet at dysleksi har med alt som har med språk og forståelse av det, og andre sanser, å gjøre? Rart. De fleste tror vel at det kun har med lesevansker å gjøre, men det er ikke fakta.
TrustNoOne (but Me) Skrevet 23. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. november 2008 Neida, det var ikke meningen min heller. Tror ikke dyslektikere er mer farlig i trafikken enn andre, ble bare fascinert av forskningsresultatene. Har aldri tenkt over at den visuelle "forstyrrelsen" man opplever som dyslektiker kan påvirke hvordan man fungerer i trafikken.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #5 Skrevet 23. november 2008 Vet du ikke at alle har dysleksi på sin måte? Den ene har problem med en ting, en annen problem med noe helt annet. En kan ha roblem med å skrive rett. en kan ha problem med å uttale det rett. En kan ha problem med å forstå det rett. En kan ha problem med å se det rett. En kan ha problem med å høre det rett. OSv osv... Hørt om hjerneslag som rammer språket? Vet du hvor ulikt det rammer hver enkelt? Det er litt av det samme.
TrustNoOne (but Me) Skrevet 23. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. november 2008 Det er nok der problemet mitt ligger, at jeg ikke har lest nok om emnet. Derfor jeg ble litt overrasket over artikkelen, og syns den var interessant. Skal absolutt undersøke litt mer rundt dysleksi.
TrustNoOne (but Me) Skrevet 23. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. november 2008 Hmmm, jeg har vært litt naiv og trodd det bare gikk på det skriftlige språket. Det er jo flott å lære mer om emnet, et familiemedlem har nettopp fått påvist dysleksi, men har ikke fått lest så mye om det ennå.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #8 Skrevet 23. november 2008 Likte ikke den artikkelen,folk kommer bare til å dømme enda mer og ha mer i mot dylsektikere. Skal de ta fra oss førerkortet på grunn av sykdommen, det blir for dumt.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #9 Skrevet 23. november 2008 Du forstår at jeg har et barn med skrivevansker(diagnose: dysleksi), og et barn med ekspressive språkvankser( det er diagnosen, og den utarter seg ved å ikke snakke). Begge har egentlig samme problem; problem med det sagte/Skrevne ord. Bare på sine egne områder. Ekspressive språkvankser KAN være en av årsakene til det en kjenner som dysleksi i skolen. Det er flere som er sene med språket, som sliter med lesing/skriving enn ellers i befolkningen. Men samtidig kan det være forståelsen av det sagte ord, som skaper vansker med det skrevne ord. Det er ikke en enkel diagnose å forstå
TrustNoOne (but Me) Skrevet 23. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 23. november 2008 Tror ikke det var tema en gang i artikkelen, og det er nok ikke målet med undersøkelsen heller. Er nok mange andre som står høyere på listen når det gjelder å miste lappen:)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #11 Skrevet 23. november 2008 Jeg trudde dysleksi kun var lese-og skrivevansker. Ikke noe med de andre sansene å gjøre. Har jeg tatt feil? ikke HI
TrustNoOne (but Me) Skrevet 23. november 2008 Forfatter #12 Skrevet 23. november 2008 Vi har nok tatt feil begge to. Håper flere kan dele informasjon med oss, jeg vil gjerne lære mer om dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå