Gå til innhold

tnoen andre som syns det erlitt kjipt når han drar ut på byen........


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg lovte meg selv å ikke føle meg litt forlatt når han fortsetter å feste uten meg etter at vi fikk den glade nyheten.. men hadde vel et lite håp om at han kanskje skulle ta det litt roligere og kanskje kose seg litt hjemme med meg og magen:), men neida,

nesten så det er mer fokus på drikking og festing nå om dagen..lurer så utrolig på hva som er greia.. er det noen andre som føler d samme som meg..?

 

vet jo at man bare skal glede seg denne tida, men må ærlig inrømme at jeg gruer meg litt til helgene framover pga dette. er det teit å føle d sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke fortelle han at du føler deg litt ensom da? Leit at du skal gå rundt å grue deg til helgene...

Jeg er ikke i samme situasjon som deg, men forstår jo at det må være litt kjipt.

Du får si at dere tross alt har vært to om å lage barn, og siden det er du som bærer det, og får både kvalmen og alt annet som hører med, så er det minste han kan gjøre å holde deg med selskap.

 

Uansett; kanskje festingen avtar litt når du begynner å få mage? kanskje det ikke er så virkelig for han enda, siden han ikke kan føle noe på kroppen?

 

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nåværende samboer ville ikke ha drømt om å dra på byen uten meg! Dette er mitt tredje svangerskap, men ikke alle har samme far....

 

Min ex-mann sluttet aldri å dra ut på fest, uansett hvor mye gravid jeg var, og han er stadig ute på en runde enda, selv i en alder av 35 år...

 

Nå var jeg riktig nok med på fest helt til magen begynte å bli for stor, for jeg trenger ikke å drikke for å ha det morsomt. I tillegg hadde vi endel sosiale kvelder hjemme, noe jeg foretrakk da magen syntes.

 

Dessverre blir enkelte blir aldri voksne, og nekter å slutte med fest og fyll, og min ex-mann hører nok til denne klassen. Ansvar tar han bare når moren hans krever det, derfor ser han heller ikke barna sine mer enn ca 10 ganger i året. Dette er hans valg, samtidlig som det var hans valg både å gifte seg og få barn den gangen for 6-7 år siden. Jeg håper du er heldigere enn det jeg var da.

 

Vennlig hilsen

Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns ikke det er teit å føle sånn, men vi jenter er veldig flinke til å tenke på han hele tiden. hva med å utnytte den tiden han er ute til å pleie deg selv. Digg å få han litt bort, man går jo på veggen om han er der konstant. ta deilige bad, kjøp god mat, inviter venninner. gjør det til at du gleder deg til helgen fordi du skal være ekstra bra mot deg selv, istedenfor å tenke at du gruer deg fordi da skal han ut. bare ett råd=) gi mannen litt frie tøyler, så kommer han som regel til deg av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei hei:) Jeg føler heldighvis ikke det samme som deg, for jeg og kjæresten ble enige før vi prøvde at om jeg ble gravid, så var det slutt på alkohol, festing, snus, røyk osv for oss BEGGE! Begge var vi enige om at det ikke bare var jeg som skulle gå ''glipp av godene''. Og det er jeg veldig glad for at vi ble enige om;) Man er jo to om det ikke sant! ;) Så jeg syns absolutt ikke du er teit som føler deg forlatt når han drar ut og fester og drikker:( Han burde være hjemme med deg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er dere to om, så om det ikke er greit for deg at han drar på fest nå når du er gravid og ikke orker/ønsker det livet lengre, så bør han ta hensyn til det.

Har heldigvis en samboer som tar hensyn her. Skulle vel egentlig bare mangle mener når jeg da...

Snakk med han om det! Kanskje dere løser problemet med en enkel samtale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man venter barn nummer en tror jeg at det skjer noe med mannen.

 

De tar ikke del i graviditeten på samme måte som oss, og uansett hvor mye de prøver så vil de aldri klare det, de får ikke følelsen på kroppen som oss.

 

Men det er noe annet som skjer også. De VET at de skal bli pappa, de VET at det kommer store forandringer, og dette gjør de litt stresset. De må lissom bli ferdig med alt og da spesielt festinga.

Gud, jeg hadde mange diskusjoner med mannen min da vi ventet nummer 1. Saken er den at for oss starter forandingen ni måneder før demses.

 

Han kan ikke sammenliknes med den mannen han var under første graviditet. Vi har ei flott lita jente, og det gjør at han skjønner mer av denne graviditeten: det blir faktisk noe helt fantastisk av magen!

 

Skal ikke si at dette gjelder alle menn, men har flere venninner med samme erfaringene, så du får håpe, og ellers si i fra når du syns det blir for mye. Han vil sikkert ikke høre, ikke for å være slem, men fordi de rett og slett ikke forstår det enda.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...