Gå til innhold

Når kommer strekkmerkene på magen osv?


Jente09&Jente12:)

Anbefalte innlegg

Ser meg i speilet hver dag etter strekkmerker!!!! gruer meg til de kommer eg!!!, de kan bare se å holde seg unna. Er ikke verdens undergang, er jo så verdt det dette her men hva kan eg gjøre for å ungå dem? noen tips?.

Smører meg hver dag med vanlig hudkrem:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heja.

 

Ikke alle som får strekkmerker da vennen.

 

Æsjj jeg har fått det, pga noe myggestikk jeg hadde på magen.

Der sårene er har huden strekkt seg, helt styggt az

 

Ellers har jeg klart meg fint..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som Mel_88 sier så er det jo ikke alle som får strekkmerker! Jeg smører meg med litt fet krem både på magen og puppene :) Aner ikke om det funker, men siden jeg klør i tillegg virker det som det hemmer kløen i allefall :) Har ikke noe strekkmerker enda å krysser fingrene på at jeg ikke får , men får jeg så får jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg kom til å få strekkmerker over navelen for det gjorde vondt og strakk i huden. Fikk tips om å smøre meg med a-krem fra apoteket. Etter 3 dager var huden mye mer elastisk og ikke vondt lenger. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Det er jo veldig genetisk det og. Har ikke fått enda. Jobber som hudpleier, og jo! -Det er cremer som hjelper, men det må være frugtsyre i produkterne, altså AHA. Og helst Glykolsyre! Bruker preperater fra Md Formulation, som kan fås i de fleste salonger. Hand and Bodycrem heter den.- Prøv, den er fantastisk! :-)

 

Uanset har vi godt av og få masse fukt tilført..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tipset:) eg bruker selv det merket (Md formulation) til ansiktet og er veldig fornøyd med produktet:). Så eg skal rett å kjøpe den kremen for hender og kroppen:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en olje på helsekost som er mot strekkmerker. Den heter Weleda svangerskapsolje. De har også fødselsforberedende olje i samme merke, for å unngå å revne under fødselen. Body shop har også en god krem som heter Coca body butter. Jeg bruker begge deler og satser på å unngå strekkmerker, kan jo ikke skade å smøre seg litt ekstra nå selv om det genetiske også spiller inn. Dessuten hjelper det mot kløe! Har også prøvd Clarins sin strekkmerke krem, men den luktet ikke særlig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødselsforbedrende olje? hva i all verden er det? og hvor skal det brukes? hehe. selv smører jeg magen min med fuktighetskrem og mandelolje og har ingen strekkmerker enda. men jeg har hørt fra over allt at det egentlig ikke hjelper fordi strekkmerkene kommer under fra underhuden. men ikke hvet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har brukt Weleda sv.olje siden jeg var 3 mnder på vei, og masse kremer osv osv.. Har hjulpet det, helt frem til for 2 uker siden, så begynte merkene å komme, det sitter visst genetisk og hormonelt, så tror det er litt bortkastet å bruke sååå mye penger på kremer jeg nå.. He he :) Er 29+2 på vei forresten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg venter barn nr 3, og de 2 første ga meg ett strekkmerke vær. Søstrene mine fikk heller ikke strekkmerker, men min niese fikk mange! Alle er forskjellig, å det er ikke noe vi kan gjøre for å unngå det. Men det virker som om strekkmerkene kommer iløpet av de 2 siste uka til mange.

Tenk som meg; jeg er for gammel (når jeg har fått barn), til å gå med bar mage uansett........Å er jeg skikkelig heldig kommer det ikke på moten igjen før om 20 år;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper nok lite å smøre seg mot strekkmerker, men det hjelper i de periodene det klør, ihvertfall hos meg=) Har ikke strekkmerker enda, er i uke 32, mor hadde ikke heller, så håper å slippe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte den fra Body Shop, Coca body butter.. Syntes den luktet så kvalmende at den har jeg holdt meg alndt unna.. Men kjøpte en krem på apoteket som fysioterapauten min anbefalte, den er skikklig fet. Har ingen merker ennå,er 32 uker påvei. Smører morgen og kveld. Har lite løst på strekkmerker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

med 1. mann gjorde jeg alt jeg kunne fpr å unngå strekkmerker. men 4 dager før han kom, kom strekkmerkene... men hvis det er noe trøst så syntes de nesten ikke når magen har trekt seg sammen igjen. -gjenstår å se hvordan det blir denne gangen da, om det kommer fler eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt over her så er det ikke alle som får strekkmerker. Vi venter nr 3 og jeg har ikke ett eneste strekkmerke. (enda... bank i bordet...:)))

Har aldri smurt el gjort noe for å unngå strekkmerkene så her spiller nok arv og gena litt inn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også svangerskapsoljen som nevnes lengere opp i tråden her. Er kjempefornøyd med den. Siden den kostet litt blander jeg den ut med babyolje. Lukter kjempegodt og jeg føler meg vel når jeg bruker den, samtidig som at huden holder seg myk lenge og jeg slipper kløen.

 

Skal starte med fødselsforbredende olje til underlivet i uke 34 tenkte jeg. Jordmoren min anbefalte også den for å myke opp mellomkjøttet.

 

Selv om det er uenigheter om disse tingene virker eller ikke, velger jeg å tro at det har litt virkning. Unsett virker det positivt på mitt velvære, og da er det verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått strekkmerker enda jeg heller og håper jo jeg slipper,men får jeg så får jeg..Er jo verdt det tross alt:)

Men så det var anbefalte kremer,blant annet fra deg som er hudpleier.. Tenker å prøve den,sånn at jeg kan prøve forebygge hvertfall:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...