Gå til innhold

andre som ikke er helt klar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann. har 5uker igjen men skal til stripping om 3uker hvis det er modning til det. plutselig etter den timen ble bestilt så kjente jeg at jeg ble usikker på om jeg skulle ha den timen eller ikke. vet ikke om jeg vil. det er siste gang jeg er gravid og uansett hvor mye jeg klager så er det jo koseligt også,.trist at jeg ikke skal oppleve det igjen. jeg har en merkelig tanke om at hvis jeg venter med fødsel så varer babytiden lengre. hehe, sikkert ingen så forstår hva jeg mener men føler at hvis jeg føder snart så er ikke babyen så liten i jannuar som hvis jeg føder senere. vet det er en snål tanke og vet ikke hvorfor jeg tenker slikt men jeg er nokk ikke helt klar til å være ferdig nå. denne graviditeten var ikke helt planlagt og skulle helst håpet at det skjedde senere men nå gjorde det ikke det og sliter litt med å innstille meg på ting som ikke går som jeg tenker. gjerne derfor jeg ble gravid for at jeg skal se at det går fint for det...ble litt filosoferingsprat her, men godt å få tankene ut av hode. takk for denne siden. setter pris på at jeg kan snakke om ting som betyr noe for meg og lese andres innlegg og se at jeg ikke alltid er helt unormal:) lykke til videre jenter. vi er heldige som er her :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor vil du egentlig ha stripping 3 uker før termin? Synes jeg leser så mange innlegg her at man vil ha ut baby før termin, og går i gang med modningsakupunktur, bringebærkapsler, stripping etc. Skjønner jo at i enkelte tilfeller er det ting som tilsier at baby bør komme ut før termin eller at man må sette igang med stimulerende tiltak slik at man ikke skal gå lenge over termin, men jeg synes folk stresser litt. Baby kommer jo når den er klar uansett.

Selv koser jeg meg veldig nå i forkant av fødsel. Selv om jeg er tung og sliten, og gleder meg til å få tilbake min "gamle" kropp, er jeg glad for hver dag det ikke blir fødsel. Det kan selvfølgelig også ha sammenheng med at jeg sist gang fødte 5 uker for tidlig, og vil helst unngå dette igjen. Jeg har nå 4 uker igjen til termin. Dessuten synes jeg det er litt luksus å ha så god tid. Jeg koser meg med å forbrede klær og utstyr til den lille, med juleforberedelser, men å ha litt ekstra tid til mine to andre barn, med å slappe av ++ Når baby kommer blir det ikke så mye tid til så mye annet.

Jeg tenker også at det må være en fordel å føde i januar og ikke i desember, med tanke på modenhet til skolestart, bursdagsfeiring etc. Selv har jeg termin 23/12, og er ganske sikker på at det blir et 2008-barn. Men hadde jeg hatt termin en uke senere, som deg hadde jeg nok ikke gjort så mange tiltak for å fremskynde fødselen.

Lykke til videre! Slapp av og kos deg med graviditeten, og ikke tenk så mye på planlegging. Hadde jeg vært deg hadde jeg avbestilt time til stripping (med mindre det er medisinske grunner som tilsier at du bør det), og latt ting komme av seg selv. Det er som du sier siste gang du går gravid, og det er ikke ofte man har anledning til bare å gå hjemme å "sulle", så prøv å nyt denne tiden.

Skrevet

Skjønner akkurat hva du mener. Selv har jeg også fått time til modning sist jeg var hos jordmor da jeg var veldig veldig lei. Tung i kroppen, stoffskifte som må reguleres, dovne hender som gjør at jeg ikke kan gjøre for mye og ett bekken som streiker. Kiloene kommer også, selv om ikke folk tror jeg har lagt på meg så mye.

Plutselig er det bare 5 uker til termin, og modning om 3 uker. Det er også mitt 3 og siste svangerskap noe som gjør at det er litt skremmende å tenke på at det er siste gang jeg skal kjenne sparkene inni magen. Har virkelig kost meg med å kjenne liv i magen denne gang.

Ser ut som vi skal føde på noenlunde samme tid da:)¨

ønsker deg masse lykke til, og la oss nyte siste tiden svanger:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...