Gå til innhold

Hvordan hadde dere reagert på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en lillebror på 23 som jeg alltid har hatt et nært forhold til. I dag fikk jeg vite av han at han og eksen min "henger" en del sammen. Denne eksen var ganske så stygg mot meg og bruddet mellom oss var katastrofalt. Jeg har ikke snakket med han siden og jeg virkelig fordrar ikke denne typen. Kjenner at jeg er forbannet og skuffet...Argumentet til min kjære bror var at eksen min har skjerpet seg veldig og prøver å starte et nytt og bedre liv, og dessuten har han ikke gjort han noe vondt.

Føler meg litt barnslig som reagerer, men jeg kjente at jeg faktisk følte meg sveket...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir alltid skuffet når folk gjør sånt. (Har ikke hatt det nært på meg, men i venneflokken).

Helt greit at folk kan forandre seg, men en trenger ikke bli venner med de fordet. En kan vise sin lojalitet til offeret så lenge konflikten ikke er ordnet opp i.

Skrevet

Uff...litt synd siden lillebror og jeg har alltid vært nære og jeg har alltid stilt opp for han og vært lojal. Men jeg må si jeg føler meg litt som en fjortis som reagerer på dette, men ja, det var sårt å høre uansett..

Skrevet

Synes han er stor nok til å få velge hvem det er han vil være sammen med. Det kan du ikke gjøre noe med, i grunn... Og kan jo faktisk være at han har blitt bedre?

Skrevet

Joda, jeg er enig i det. Men hvorfor akkurat den enste personen som var direkte jævlig mot meg (og min datter)...Men kanskje jeg bare skal la det ligge. Han får avgjøre det selv. Du har nok rett.

Skrevet

Min lillebror har ingenting mot min eks, fordi dei ikkje har problem seg imellom. Heilt greit det. lenge sidan, så dei kan vere på praten, sjølv om eg ikkje er det:)

Det har med lojalitet og rettferdighet å gjere. Men det er din rettferdighet, ikkje den generelle:)

Ein kan lett føle det slik, men prøv å sjå litt lenger. Det går greit ein dag.

Det motsatte av kjærlighet er ikkje hat, men likegyldighet. Husk det, og då kan ikkje slikt såre deg:)

Skrevet

Jeg skjønner dine følelser veldig godt.. Men kan jo hende at det har klikket veldig bra mellom din ex og din bror.. At de virkelig har funnet tonen .. Kanskje han også faktisk har forandret seg veldig mye..

Men uansett så burde broren din ha såpass respekt for din mening og tidligere forhold at han ikke påtvinger deg eventuelt noen kontakt om du ikke ønsker det.. =)

Skrevet

jeg lever litt i den tro at de som ber meg velge, ikke burde bli valgt.

for selv om han har gjort deg vondt, og du ble veldig såret, så kan du ikke kreve at broren din skal la være og være venn med han. han har rett til selv og bestemme sine venner og han har retten til selv og bestemme hvem som er bra/dårlig for han.

om han senere får erfare at det ikke var noe lurt og stole på han, så får han stå for det selv. men man kan ikke lære alt av alle andres feil.

og mennesker som har gjort domme ting, har også lov til og få nye venner og prøve og starte en "nytt og bedre liv" uten og bli dømt nord og ned av noen som kjenner noen som kjenner.

dette er ikke et svik mot deg. det har i grunn høyst sansynligvis ingen ting med deg og gjøre. broren din er glad i deg, som søster og som venn. la han gjøre sine egene feil. det er bare sånn man får erfart livet

Skrevet

Nei, jeg kommer aldri til å be han velge. Jeg er storesøstern og jeg er like glad i han uansett hvilke venner han velger å tilbringe tid sammen med...bare et merkelig valg av han, synes jeg. Men jeg har ikke tenkt å si noe til han om det...lar det ligge=) Men kan ikke hjelpe for at jeg kjenner på en liten skuffelse, ja...

Skrevet

er ikke rart at du føler skuffelse, og det kan jo hende at mye av skuffelsesfølelsen er at du er redd for at han også skal få gjennomgå mye av det samme som du fikk. og det er jo veldig naturlig. man vil beskytte sine nærmeste mot dårlige mennesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...