Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig usikker på om jeg har rier nå eller ikke.. Har ikke tatt tiden enda, men tenkte å gjøre det fra nå av..

Har hatt menslignende smerter siden klokken to i dag, så ca ni timer..

TROR jeg har hatt sammentrekninger flere ganger i dag, og lurer da på om det er rier eller ikke.. Har ikke hatt noe særlig med kynnere under svangerskapet, så har ikke noe å sammenligne med. Er førstegangsfødende.

Sammentrekningene har vært vonde, men ikke uutholdelige. Føler også at de har tatt seg opp og blitt mer vonde. Men er veldig usikker. Smertene har gått rundt til ryggen også.

Man sier jo at man virkelig veit når man har rier, men hvordan veit man det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte også å skrive at jeg fremdeles har mensmurringer mellom disse sammentrekningene.

Skrevet

Dette kan være begynnelsen på rier, eller modningsrier.

Ta tiden du, og gjør det kjempe vondt så er det rier.

Vi har alle forskjellig smerteterskel, men når du virkelig er i fødsel, da har du virkelig vondt også. Det har ihvertfall jeg blitt forklart.

Evt mål riene på www.varktimer.se

Bruk mellomrom når det starter, og mellomrom når det stopper, sånn fortsetter du å måle.

Skrevet

Takk for svar, får prøve å ta tiden da :-)

Skrevet

Nå har jeg født to ganger og kan ikke beskrive rier, eller forklare på noen måte.

Det kan godt hende du har rier, sammentrekninger og smerter høres def. ut som rier på meg, men noen kan jo gå sånn ganske lenge.

Jeg har ikke kjent maserier eller kynnere så har ikke så mye å komme med på forskjellen heller.

Denne gangen gikk murringer og sammentrekninger gradvis men fort over i smertefulle

Du får ha lykke til

Skrevet

Forrige gang jeg fødte så hadde jeg ikke så veldig smertefulle rier til å begynne med.. De var mere som vonde kynnere, men effekt hadde de!

Husker at jm hadde sagt på sv-skapskurset at dersom vi hadde skikkelige rier så kunne vi ikke prate under dem.. Så om ikke vannet hadde begynt å gå hos meg, så hadde hun nok ikke tatt meg inn til sjekk engang!

Hos meg så kunne jeg prate, og fokusere selv om jeg hadde sammentrekninger! På sjekk hos jm før sykehuset hadde jeg tre cm åpning, i løpet av vel 1 time i ambulanse på vei til sykehuset så fikk jeg 6-7cm åpning, dette med slike "kynner-rier" med ca 3 min mellomrom. Tror jm var litt bekymra for transportfødsel;)

Men siste åpningsriene var veldig vonde, og kom som hagl!

Håper det starter sånn denne gangen også:)

Lykke til:)

Skrevet

jeg har fått 2 barn, og første gangen var jeg ikke i tvil om at det var rier, mens nå sist hadde jeg veldig mye kynnere/falskrier i svangerskapet, så da riene startet klarte jeg ikke si om det var rier eller falskrier.. først da jeg stod på badet og banntes for at de begynte å gjøre vondt var jeg sikker på at det var rier... og fra da til gutten var ute gikk d ca 3 timer.... til meg var hele magen hard, og jeg kjente det gjorde vondt nederst i magen og ryggen... men det kan vel variere fra person til person?

masse lykke til enten fødselen er i gang nå, eller om den starter senere :)

Skrevet

Jeg vet verken hvordan rier eller kynnere kjennes ut..

Jeg har aldri hatt mensmurringer heller, så vet ikke hvordan det kjennes ut...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...